Spannend tot aan de laatste weging aan de Molshoek.

Vrijdag, 6 december 2019

Verslag 18e wedstrijd Voornse kanaal, 30 november 2019.

- FOTO'S --> ONDERAAN DEZE PAGINA!! -

Het einde van het seizoen is weer daar. De slotdag staat gewoonlijk voor een erg moeilijke visserij maar dat viel deze editie helemaal niet tegen. Over de volledige lengte van het parcours was er voorn te vangen, de kleine verschillen zaten hem dan vooral in het formaat voorn. Met in ieder vak zelfs één man met een brasem aan de stok een aardige slotdag qua vangsten en als we kijken naar de spannende strijd die er nog was voor de titel een gedenkwaardige zaterdag met een zeer verrassend slot. Na afloop van de competitie was er weer de samenkomst in restaurant Aquarius alwaar we weer zeer gastvrij zijn ontvangen.

De wedstrijd …..

Met koploper Ed Verbaas en nummer drie Klaas samen in het B vak (Klaas maar weer eens op de kop) moesten die het maar samen uitknokken. De voorsprong van 2 punten van Ed op zowel Klaas als Patrick leek vooraf ruim voldoende om de titel te grijpen. Door zijn loting op kantnummer 1 leek er voor mede titelkandidaat Patrick geen vuiltje aan de lucht om ook aanspraak te maken op de titel. Zijn kopnummer is al jaren een kantnummer dat heel vaak goed is voor een positieve uitslag en een hoge klassering. Dit keer zou het echter allemaal even anders uitpakken want vissen blijft vissen en ook dit keer zouden we zeer verrast worden door de daguitslag. We konden aan de waterkant de gevolgen voor de einduitslag van seizoen 2019 eigenlijk pas goed inschatten na de laatste weging op kantnummer 1, spannend dus tot de laatste weging. Uiteindelijk bleken we er met de uitslag op zak er voor een groot deel toch naast te zitten …. Echt uniek wat mij betreft!

In vak A was het Jaap Boer die op kantnummer 5 lekker de korte stok pakte en verraste door een brasem en aardig wat voorn aan te bieden. Met een gewicht van 3.9 kilo was dit net voldoende voor een vakoverwinning. Buurman Theo Bakker viste op kantnummer 4 een 2 met 3.3 kilo voorn. En Patrick …… op de kop vissend met voldoende vissen haalde echter geen topgewicht. Met 1950 gram kwam Pat tot een 4.
In vak B was het Wim Langstraat op 8 die naast voorn ook een brasem wist te haken en zo met 3.6 kilo veruit de beste was in dit vak. Op 12 zat Klaas met een zak vol voorntjes en baarsjes welke de weegschaal liet stoppen op 1,8 kilo precies. Ed ……. Niet voldoende koppen en een bescheiden 1.2 kilo en ook 4 punten.
Rekenen, natellen, optellen, afschrijven ….. iedereen liep hardop te rekenen echter hadden we niet allemaal de juiste rekenmethodiek. Onderweg was Patrick al gefeliciteerd, Ed werd al gefeliciteerd door Klaas maar de uitslag zou pas in de Aquarius duidelijk worden want er eindigden twee man met een zelfde aantal punten. Gevolgd door een mannetje met meer dan 100 kilo op 1 punt.

Pas na het bekend maken van de uitslag door uw commissie werd het voor iedereen duidelijk wie zich kampioen 2019 mocht noemen. Klaas Klevering ging er als laagst genoteerde kanshebber uiteindelijk heel verrassend, niet in de laatste plaats verrassend voor hem zelf, met de titel van door. Zijn 2 punten op de slotdag waren uiteindelijk voldoende voor de titel. Op de voet gevolgd door good old Ed Verbaas met een identiek aantal punten (19 + 4 … 23) maar met een verschil in gewicht van slechts 1837 gram. Voor zover bekend een unieke uitslag, niet eerder werd de titel binnen OG beslist door het totaalgewicht. Patrick zakte door zijn resultaat op de slotdag en het bijtellen van de afschrijver (3 punten) naar een 3e plaats en kwam tot 24 punten met een gewicht van net iets meer dan 110 kilo. Voor de overige plaatsten in het klassement verwijs ik graag naar de uitslag elders op deze site.

Afsluitend aan weer een seizoen wedstrijden vissen binnen OG. Dank voor jullie inzet, gezelligheid, deelname en positiviteit en allemaal graag tot volgend seizoen.

Zomaar wat feiten, cijfers en opmerkelijke zaken ….

Bernisse … zoekgeraakte kantnummer en een in beslag genomen fotocamera
Bernisse … zeer tegenvallend aan de Oude Veerdam.
18 wedstrijden
196 betalende deelnames
1 deelnemer die ze allemaal vist (John)
2 nieuwe weegschalen
Totaal vangstgewicht 602989 gram
Hoogste winnende dagvangst 27960 gram (Patrick, Spui)
Laagste winnende dagvangst 2150 gram (Ed, Bernisse)
Gemiddeld vangstgewicht 3108 gram
Meeste gemiddelde visser, Wim
Hoogste dagtotaal 150390 gram, Spui
Laagste dagtotaal 2150 gram, Bernisse
Rode Lantaarn Albert
Kiloknaller Patrick
Ons Genoegen trofee Patrick

We zien jullie graag terug op de Open dag op 7 maart 2020 in Dorpshuis Hekelingen of aan de waterkant voor een frisse start van weer een seizoen gezelligheid op 4 april 2020.

4 april 2020, Voornse Kanaal, Molshoek. Verzamelen om 07.00 uur en direct 5 uur vissen.
Bij uw eventuele afwezigheid dit vooraf melden.

Tot dan!
Uw wedstrijdcommissie.