Opening 2020 …. Iets later dan gepland.

Zaterdag, 18 juli 2020

Verslag 1e wedstrijd Voedingskanaal, Spijkenisse.

De opening van het zoveelste seizoen wedstrijden vissen binnen Ons Genoegen viel door de Corona crisis natuurlijk lelijk in het water. Na heel veel geduld was het pas op de 11e juli zover en konden de mannen zich opmaken voor een ochtendje gezelligheid. Vissen aan het Voedingskanaal met Jan Zevenbergen weer terug in de groep en Dick Windhorst als nieuwe instromer, beide heren een heel erg welkom natuurlijk, waren er door wat afzeggingen 11 man paraat. Het vissen viel weer niet mee, het Voedingskanaal staat bekend als zeer grillig en dat zou vandaag niet anders zijn. Iedereen pakte geheel terecht de feeder en ging op zoek naar de brasem. Niet heel lang na de start werden de eerste exemplaren reeds gevangen maar dat was meer een toevalligheid want de visserij werd toch wat lastig.

In vak A was er vakwinst voor Theo Bakker die vissend met de feeder op kannummer 2 op 40 meter zijn brasem wist te vangen en met bijna 9 kilo het vak ruim wist te winnen. 2 punten waren er voor Rens van Bijsterveld die zijn kopnummer (5 met een slaper op 6) verzilverde met net iets meer dan 4 kilo.

In vak B was het Wim Langstraat die 100% scoorde en alle aanbeten wist te verzilveren en met een gewicht van 7.6 kilo de rest ver voor wist te blijven en zijn vak wist te winnen. Een twee punter was er voor good old Klaas Klevering die op de kop (7) zich met 2.8 kilo tevreden moest stellen (Klaas waar is je kantnummer gebleven want dat zijn we kwijt?). In dit vak was het overigens heel lastig, afijn kijkt u zelf maar naar de uitslagen en bijbehorende gewichten.