Eindelijk weer eens naar de Brielse Maas.

Maandag, 3 augustus 2020

Verslag 2e wedstrijd 2020: Brielse Maas Hondenkennel.

De 2e wedstrijddag naar de Brielse Maas om weer eens aan de locatie die bekend staat als “de Hondenkennel” te gaan kijken. Voor de laatste wedstrijd aan de Brielse Maas moeten we helemaal terug naar het seizoen 2014, door de dramatisch slechte vangsten schitterde dit water door afwezigheid op het jaarlijkse competitierooster. Toch kwamen er af en toe weer berichten dat er wel weer een visje te vangen moet zijn. Er moest wel flink gesnoeid worden doordat er jaren zo weinig is gevist is was het parcours flink dichtgegroeid (nogmaals dank heren!). Het weer wilde helaas deze ochtend niet echt meewerken maar vol goede moed ging iedereen er voor zitten. De vis was nog niet echt los maar we hebben in het verleden wel eens voor minder gezeten.

In vak A was er vakwinst voor Piet Barendregt op de kopstek binnenzijde, de dikke brasems zorgden ervoor dat de weegschaal stopte bij ruim 8 kilo. Zijn buurman Jan Zevenbergen had helaas de pech een aantal vissen te verspelen maar viste een nette tweede positie met net geen 7 kilo.

In vak B had Klaas Klevering een opperbeste ochtend en viste een eerste positie met 9,5 kilo. Op het staartnummer was het Ed Verbaas die na lang wachten toch een aantal vissen wist te vangen en tweede plek wegkaapte met 6,5 kilo.