Slaapverwekkende toestanden aan het Voornse kanaal.

Zaterdag, 26 september 2020

Verslag 6e wedstrijd Voornse kanaal, Molshoek.

In plaats van het Voedingskanaal waar door de overmatige plantengroei niet gevist kon worden een bezoek aan het Voornse Kanaal. Net voorbij de winkels een fraai parcours uitgezet voor de 12 deelnemers. Voorafgaand wat vangstberichten ontvangen die niet best waren maar zoals altijd eerst vissen. Het zou niet gemakkelijk worden en de keuze van de juiste hengel was duidelijk een belangrijke factor. Onder werkelijk sublieme omstandigheden (wel een frisse start) werd door de meesten de stok gepakt terwijl uiteindelijk de vakwinnaars dit weer met de feeder deden. Bij sommige direct vis op de stek en een snelle start waar anderen weer veel langer moesten wachten op een eerste aanbeet. Uiteindelijk werd het een slaapverwekkende toestand waarbij in het algemeen de vis het na een uurtje volledig liet afweten of slechts zeer sporadisch gevangen kon worden. Er was totaal geen regelmaat in te krijgen en op grote delen van het parcours waren we echt een tobber met een dobber. Zo zeer zelfs dat er minimaal één deelnemers is gespot die daadwerkelijk een uiltje zat te knappen. Scherp opletten hoefde toch niet want er gebeurde echt (bijna) niets meer. Wisselen van stok naar feeder was een overweging maar bood ook echt geen oplossing.

In vak A was er vakwinst voor rookie Dick Windhorst die zijn eerste vakoverwinning binnen de zaterdagcompetitie veilig stelde met 2 kilo (1 brasem en voorntje voor de afronding) op kantnummer 3. De tips en instructies van zijn buurman “Hansie Hansie” van der Torre hebben hun werk duidelijk gedaan! Zo zeer zelfs dat hij zijn leermeester naar een tweede plaats terugwees. El Torro kon met even een kilo voorn en een 2 overigens best leven.

In vak B was het good old Klaas Klevering die met een brasem, een halfwas en wat kleine vis een mooie 2.5 kilo precies behaalde op kantnummer 11. Klaas was weer scherp van fluit tot fluit! 2 punten waren er voor Piet de Platte Barendregt die op 8 vissend met net geen 9 ons de weegploeg ook al niet al te veel belaste.

Kortom een dag om heel snel te vergeten. Ondanks het zeer fraaie nazomerweer vissend een hele slechte dag. Een gemiddeld gewicht van 708 gram (let wel; afgerond naar boven) voor 5 uur vissen zegt voldoende.