3e wedstrijd gewonnen door Frank en Wim.

Zondag, 5 mei 2013

Op de steigers 1 t/m 30 van het Voorns Kanaal is zaterdag 4 mei de derde wedstrijd van de zaterdagcompetitie gevist.

Met 26 personen haast volle bak!

Altijd prettig zo veel mensen in verenigingsverband te zien strijden om de spreekwoordelijke eer. Een bijzonder woord van welkom voor onze visvriend Leo Munter die alle moed had verzameld om weer eens een hengel uit te gooien.

Vooraf was de berichtgeving redelijk met helaas nog niet de grote hoeveelheden vis die we jaren geleden wel wisten te vangen maar toch vol goede moed werd er gestart. Direct na de start werd er al wat vis aan de oppervlakte gesignaleerd maar het zou niet meevallen vandaag de brasems te foppen. Lukte dat wel dan waren ze vaak weer snel vertrokken of lieten geruime tijd niets van hun aanwezigheid blijken. Met hier en daar een vaste stok kozen de meeste toch voor de feeder. Niet bevreesd door een grote hoeveelheid lijners bleek na afloop dit “slingerding” toch weer het meest effectieve wapen vandaag. Van lijnzwemmers echter bijna geen last en da’s wel eens anders geweest. Door het ontbreken van lijners hebben we in al onze wijsheid maar geroepen dat de vis zo vast als een huis lag te wachten op betere tijden ( lekkerder aas en voer?) .

In vak A was het gemiddeld mager met echte 2 uitschieters. Onze nieuwe deelnemer uit Duitsland, Frank Pfennigs, viste midden in het vak op nummer 6 een klasse wedstrijd en eindigde met minder dan een ons verschil nipt voor “good old” Piet Zevenbergen. Met gewichten van rond de 10.5 kilo kwam het dus op grammen aan. Edwin Zevenbergen was met bijna 7 kilo en een 3 duidelijk ook zeer tevreden.

In vak B was het loten vandaag een belangrijke factor. Hier wist Wim Langstraat op de laatste steiger een fraaie 1 te vissen met ruim 13 kilo en nam zo wat voorsprong op zijn afwezigheid de komende weken. Naast hem kon Piet Barendregt de top regelmatig krom trekken op dikke platten en met ruim 11 kilo en 2 punten ook tevreden zijn. Op de andere kop viste Adriaan Zevenbergen weer een sterke match en mag 3 punten en bijna 10 kilo toevoegen aan zijn lijstje. Wel opvallend was dat er in dit vier nullen waren te noteren!

18 mei 2013, Voedingskanaal te Spijkenisse (Plaatweg). Verzamelen 06:30 uur.

De uitslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2013, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie 2013". Of door het klikken op deze link.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album"