Natte start zomeravondcompetitie.

Zaterdag, 11 mei 2013

Woensdag 8 mei is de eerste wedstrijd gevist van de zomeravondcompetitie aan de Maaswijkvijver.

Een compleet verregende avond!

Met 19 man (twee nog afwezig) lijkt de zomeravond alleen maar aan populariteit te winnen. En da’s wel zo prettig!

Voorafgaand een woord van Mister Zomeravond zelf, Koos Kweekel, om vooral bij afwezigheid dit vooraf even te melden. Door de grote hoeveelheid deelnemers zal het op sommige wateren passen en meten worden. Zeer vakkundig had Koos ’s middags de kantnummers al uitgezet met “un stukkie krit” … voor alle niet Spijkenissers onder ons, een stukje krijt.

Vooraf was de berichtgeving redelijk voor wat betreft de vangsten dus was het eens kijken of dit bewaarheid kon worden. De “matadoren” werden keurig verdeeld geplaatst aan twee zijden van de altijd lastige Maaswijkvijver waar naast een beetje gunstig loten vooral goed vissen loont. Dat we gedurende de wedstrijd echter werden verblijd met een gigantische regenbui (heo bedoelt u zomeravondvissen!) mocht de pret niet drukken. Na regen komt ten slotte zonneschijn en daar waren we allen getuige van.

In vak A was het Jeroen Boer die met de eer ging strijken. Zijn kantnummer 1 werd 100% verzilverd en een 1 met rond de 1.2 kilo vis was zijn deel. Andre de Bruin mocht een 2 noteren en had hiervoor nog geen kilo vis voor nodig. Een deel van dit vak was ronduit mager qua vangsten. Zie hiervoor verder de uitslag.

In vak B was het op de kop “rookie” Patrick Vroegh die met bijna 2.5 kilo een fraaie 1 wist te scoren. De door Pat opgenomen vrije uren om deel te kunnen nemen aan de competitie zullen zich vast uitbetalen. Jammer voor hem nog wel een verspeelde vis, een exemplaar dat gehaakt werd maar zich nooit heeft getoond en de vergelijking met een duikboot met gemak kan door staan. Een 2 voor Theo Bakker die midden in het vak zich een breuk heeft zitten tillen met zijn hengel om zo de aanbeten pas goed door te krijgen (na beweging van het aas dus) en zo nog anderhalve kilo vis kon scoren. Gemiddeld in dit vak iets meer gewicht en in beide vakken opvallend veel voorn. Waar deze vis later dit jaar blijft is nog een raadsel. En ach …die grote brasem zwemt er echt nog steeds maar hebben we ook op de 1e dag niet gezien.

15 mei 2013, Kometenstraat, verzamelen nabij Koos’ clubhuis vanaf 17:30 uur.

De uitslagen en tussenstand van de zomeravondcompetitie 2013, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zomeravondcompetitie 2013". Of door het klikken op deze link.