Nieuwe steigers Donaulaan

Donderdag, 15 april 2021

Zoals wellicht bekend was er het een en ander mis met de oude steiger aan de Donaulaan. De steiger, gesitueerd ter hoogte van de Hunzestraat, verkeerde in een zeer slechte staat en was aan vervanging toe. Daarnaast was de locatie niet heel aantrekkelijk meer door de overmatige begroeiing rondom de steiger.

Door reeds in de voorbereidende fase benaderd te zijn door de gemeente Nissewaard met betrekking tot de vervanging van de steiger aan de Donaulaan heeft het bestuur haar ideeën kunnen delen met de verantwoordelijke ambtenaren wat heeft geresulteerd in maar liefst twee nieuwe steigers.

Op voorspraak van uw vereniging zijn de twee nieuwe steigers gewijzigd qua formaat en zijn deze op een gewijzigde locatie geplaatst. We vonden het niet zinvol de steiger aan de Hunzestraat 1 op 1 te vervangen en hebben kunnen bewerkstelligen door te kiezen voor kleinere steigers dat er twee nieuwe steigers voor vervanging gaan zorgen. Hierbij hebben we natuurlijk zo veel als mogelijk rekening gehouden met de een juiste en veilige bereikbaarheid van de steigers.

De watergang ter hoogte van de oude steigerlocatie zal nog verder worden opgeknapt en het nog deels ontbrekende gras rondom de nieuwe steigers wordt op natuurlijke wijze aangevuld.

We wensen u heel veel visplezier!

Met sportieve groet,
Bestuur HSV Ons Genoegen