Opening 2021 …. Opnieuw iets later dan gepland.

Vrijdag, 25 juni 2021

Verslag 1e wedstrijd Brielse Meer.

De opening van het zoveelste seizoen wedstrijden vissen binnen Ons Genoegen viel door de Corona crisis voor het 2e achtereenvolgende jaar lelijk in het water. Na heel veel geduld was het pas op de 19e juni zover en konden de mannen zich opmaken voor een ochtendje gezelligheid aan het Brielse Meer. Dit keer met een zeer bescheiden aantal deelnemers want door persoonlijke omstandigheden, verplichtingen en gezondheidsproblemen waren er erg veel afwezigen. We hebben er alle vertrouwen in dat dit weer snel aangroeit. Goed te horen dat een ieder blij was weer te kunnen starten met ook nog bezoek van John de Neef die middenin zijn behandeltraject toch de moeite neemt langs te komen bij zijn visvrienden. Dat dit zeer wordt gewaardeerd spreekt natuurlijk voor zich. We wensen John alle goeds en veel sterkte bij de volgende behandelfase.

Het vissen viel weer niet mee, het Brielse Meer staat bekend als zeer grillig en dat zou vandaag niet anders zijn. Iedereen pakte als vanouds de feeder en ging op zoek naar de brasem die zich slechts hier en daar liet zien. Heel saai en lang zo’n ochtend maar dan toch scherp blijven is het devies. Schrijver dezes was getuige van de vangst heel kort op elkaar van 2 vissen. Zit je even weg te dutten of naar de blauwe lucht te kijken kan je die dus mooi helemaal missen. Klasse gedaan dus mannen!

In vak A was er vakwinst voor Rens van Bijsterveld die goed was voor 1 vis en ruim 2,3 kilo. Een 4 voor Piet Zevenbergen die op de kop een traditionele start kende en helaas zonder vis zat maar zich bekwaam inzette als weegmeester, dat is ook wat waard!

In vak B was het Klaas Klevering op de staart die met ruim 4 kilo eindigde door 2 van zijn 3 aanbeten te verzilveren (de 3e vis gelost) en zo een fraaie start kende van dit seizoen. Een 2 voor good-old Ed Verbaas die een eindscore van 1.7 kilo liet noteren door de schrijver van dienst.