“Kouwe poten” en winst voor de kopnummers aan de Kometenstraat.

Maandag, 20 mei 2013

Met 20 man een volledig bezet parcours nabij Koos’ clubhuis. Prima dus. Alleen tegen het einde enkele klachten over koude voeten en handen want door de snel zakkende temperatuur had het nog niet zo veel weg van een zomeravondvisserij. En ook de vangsten lieten bij de meeste het bloed niet echt sneller stromen. Dat er zelfs nu ook al een deelnemer bij is die voor het gemak zijn vaste hengel thuis laat staan geeft toch wel te denken. Een wel meegenomen topset moest het dan maar doen maar Theo had net zo goed niet hoeven vissen vanavond. Ach … zie verder de uitslag.

Benieuwd naar de altijd lastige Kometenstraat waar volgens “meneer Koos” vis zat zit maar vang ze maar eens daar! Een vlotte loting na een verkooppraatje van Pascal , hij moet tenslotte van die sokken af! De loting die uiteindelijk heel belangrijk bleek te zijn maakt nog steeds een onderdeel uit van het wedstrijdvissen en dat zou vanavond niet anders zijn.

In vak A was het de jarige Andre de Bruin die zijn verjaardag opsierde met een leuk cadeau en zijn kopnummer tegen de brug aan volledig wist om te zetten. Met drie kilo een 1 op het lijstje dus. Een 2 voor Rien Boomsluiter die net voor de fluit nog even snel een zeer fraaie zeelt wist te haken en deze netjes kon landen en bij de jarige aan mocht bieden en de weegschaal uit liet slaan naar 2.6 kilo. Verder in dit vak schrapen voor een paar ons.

In vak B was het ook hier de kop tegen de brug aan waar het te doen was. Pascal Vrijenhoek wist hier bijna 7 kilo aan brasem en zeelt te vangen om met een straatlengte voorsprong als 1e te eindigen. Die paar kleine voorntjes die ook in de weegtas lagen waren voor de afronding. Patrick Vroegh wist met ruim 2.6 kilo (waaronder ook een hele dikke zeelt) dik tevreden terug kijken en na zijn winst vorige week nu een 2 op het lijstje zetten. Veel deelnemers in dit vak hebben amper beet gehad en moesten het doen met een paar visjes. Een compliment van Koos voor onze jeugdopleiding. Aan beide kanten van je kist worden gevist door 2 jeugdvissers (Pascal en Tim) stemde hem toch wel een beetje tevreden.

22 mei 2013, Zomertuinen (ik hoop dat alle deelnemers daar passen), verzamelen op parkeerplaats aan de Thetfordstraat vanaf 17:30 uur.

De uitslagen en tussenstand van de zomeravondcompetitie 2013, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zomeravondcompetitie 2013". Of door het klikken op deze link.