Paintball …... maar dan anders.

Donderdag, 8 juli 2021

Verslag 2e wedstrijd Voedingskanaal Zwartewaal

Na de opening aan het Brielse meer voor de 2e wedstrijddag naar het Voedingskanaal bij Zwartewaal. Ter hoogte van Outdoor Brielle had de commissie vooraf door wat snoei- en maaiwerk 12 mooie plaatsen gecreëerd. Prachtig deel kanaal maar als altijd is dit water grillig te noemen. Vaak is het verrassend waar er vis wordt gevangen, hoe er vis wordt gevangen en of er vis wordt gevangen. Dit water, daar zijn we echt van overtuigd, ligt vol met vis maar die willen niet altijd wat wij willen. In ieder geval niet tegelijk met onze aanwezigheid. Met 9 deelnemers weer een aardige club deze ochtend. Een ochtend ook die dit keer wel heel erg opviel door de invloed van je kantnummer. Alleen de kopplaatsen vingen goed vis en de rest had overduidelijk het nakijken en moest het doen met een enkele grondel of een verdwaalde brasem. Menigeen zal na afloop hebben gedacht: “Had ik nou maar gericht op grondel gevist” want met name in vak B zou dit een heel goede keuze zijn geweest. Maar het is wat het is. Het vissen van wedstrijden is het maken van keuzes en je fouten zo veel mogelijk beperken.

Een woord van dank aan Outdoor Brielle voor hun gastvrijheid en de mogelijkheid om kort te parkeren en het materiaal nabij het water te krijgen. Altijd prettig als meerdere partijen op deze wijze met elkaar omgaan en zo het een ieder plezierig maken.

In vak A was er vakwinst voor Patrick Vroegh die, bleek bij loting, nog twee kopnummers kon pakken. Het werd de verste weg op 1 maar hij heeft daar vast geen spijt van. Met bijna 12 kilo wist Patrick zich subliem naar een 1 te vissen. Rens van Bijsterveld, weer goed voor 1 dikke vis en 2,3 kilo viste zich naar een 2.

In vak B was het good old Ed Verbaas die op kop iedereen met ruim 10 kilo naar huis viste. Een 2 was voor Piet Zevenbergen die naast kilo’s kwijt raken nu ook het verzamelen van grammen zich eigen heeft gemaakt. Met wat grondel, vakkundig gevangen met de feeder, en precies 50 gram was voldoende.