Kopnummers uitgebuit aan het Voedingskanaal.

Maandag, 2 augustus 2021

Verslag 4e wedstrijd Voedingskanaal, Spijkenisse.

Door een late correctie van de wedstrijdcommissie naar de Noordoever van het Voedingskanaal en niet naar jachthaven. We schelden dit deel meestal uit als Plaatweg maar is feitelijk de Brielse Maasdijk maar what’s in a name. Achteraf was de verplaatsing een zeer goede keuze want meer Westelijk is het Voedingskanaal al niet meer bevisbaar door de massaal aanwezige waterplaten. In het vandaag beviste deel was het echter (nog) wel goed te doen. Als altijd is loten een onderdeel van ons spelletje en wanneer er gevist wordt op een kanaal zijn kopnummers altijd zeer gewild dus zo ook vandaag. De heren op beide koppen zouden met de eer gaan strijken. Loten is natuurlijk 1, maar de vis dan ook vangen is 2. Dit is niet altijd even gemakkelijk als gezegd en zoals altijd eerst vissen. Er was vandaag zelfs 1 deelnemer die zijn eerste de beste beaasde onderlijn prooi zag worden van een brasem. Vol goede moed doorgezet en nooit meer een aanbeet gezien….. het kan verkeren in vissend Spijkenisse!

In vak A was er vakwinst voor kopnummer 1 waar Wim Langstraat regelmatig vis wist te haken en met ruim 7 kilo zijn kopnummer verzilverde. Klassementleider Rens van Bijsterveld viste op kantnummer 3 naar een 2e plaats met, schrik niet, 30 gram aan grondel. Zelfs de weegschaal had enige moeite met de mini grondels dus het genoteerde gewicht is een schatting.

In vak B was het Theo Bakker die op de staart met drie forse brasems en 5940 gram het vak winnend afsloot. Zijn buurman Ed Verbaas had als wel vaker een langzame start maar zag gedurende de 5 uur vissen toch nog wat brasem passeren en viste op 7 naar een 2e plaats met 4960 gram. En ach, die meneer op 5 en direct vis vraagt zich nog steeds af waar ze zijn vis is gebleven. We stellen voor dit met een duikuitrusting eens te gaan onderzoeken.