Natte neuzen en onbegrepen stukken aan het Spui.

Donderdag, 16 september 2021

Verslag 7e wedstrijd Spui, Zuidland.

Weer lekker naar het Spui. Door vakanties en andere bezigheden een zeer bescheiden club dit keer maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Een Indian Summer zou zeer op zijn plaats zijn na de magere zomer maar dat zat er deze dag ook niet in. Halverwege de match werden de deelnemers getrakteerd op wat regen van betekenis waardoor niet allen de korven maar ook de neuzen erg nat werden. Vissend met 5 man op een net stukje parcours dit keer wel wat opmerkelijke zaken. Als altijd even wachten op de vis maar die kwam toch onverwacht snel. Vooraf waren de vangsten niet geweldig geweest dus was dit min of meer een verrassing. Bij de een in de vorm van brasem en voorn en bij de ander alleen in de vorm van grondels. En nu komt het, allemaal vissend op 30 meter plus bleven er twee alleen maar grondels vangen of kregen na een paar grondels helemaal geen normale aanbeet meer en brachten dus amper vis op de kant. Als je dit lot hebt getroffen ga je zoeken naar een oorzaak. Nou daar kunnen we helder in zijn, die is er niet. Ook het wisselen van de stroming leverde helemaal niets op voor deze mannen. We kunnen allemaal prima een korf op 30 meter en meer laten plonzen en doen echt niets anders dan gebruikelijk. Wanneer je dan toch geen vis op je stek krijgt is dat dus een zeer onbegrepen stuk dat je zal moeten accepteren. Gelukkig hebben de meesten van ons een lade vol met dit soort belevenissen dus daar kan er met gemak nog eentje bij. Het leert ons opnieuw dat we het gewoon niet weten maar da’s natuurlijk heel erg oud nieuws.

In vak A was er opnieuw vakwinst voor Hans van der Torre die redelijk vlot zijn eerste vis kon landen maar na afloop een deel van zijn vangst kwijt bleek te zijn door een formidabele scheur onderin het net. Dat wordt weer investeren! Met nog 1 zichtbare ontsnapte brasem onder de kant en wat coulance van de commissie voor de brute pech van Hans kwam zijn gewicht uit op bijna 11 kilo. Een twee voor Rens van Bijsterveld die een ochtendje nodig had om 4 ons grondels te verzamelen.

In vak B was het lijstaanvoerder Patrick Vroegh die prima van start ging maar toch wat pech tegenkwam door vastlopers en ander materiaalperikelen. Met wat hindernissen kwam Pat tot een ruime 16 kilo vis. John de Neef, gelukkig weer actief in ons midden, had een praktisch probleem. Zijn laarzen pasten niet meer dus slim plastic zakken in de pantoffels en vissen maar! Creatief opgelost en goed voor een ruime 5 kilo op de staart van het vak.