Super omstandigheden op een lastig water.

Dinsdag, 28 september 2021

Verslag 8e wedstrijd Voedingskanaal, Spijkenisse.

Prachtig weer voor eind september en we hadden er allemaal zin in. Weliswaar met een maar want de vangsten vooraf waren ronduit belabberd te noemen. Geen brasem gezien en alleen wat voorns was de boodschap. Nu staat het Voedingskanaal al jaren bekend als een heel lastig obstakel en heel vaak zijn de resultaten op dit water doorslaggevend voor de (eind)rangschikking. Maak daar zelf maar eens een studie van ….
Met twee zeer ruime vakken was alles aanwezig om er een mooie zaterdag van te maken en rond half 9 vlogen de eerste korven richting horizon. Dat niet overal direct voor de feeder werd gekozen is vast ook geen verrassing. We hebben tenslotte een all-round groep die er niet voor schroomt als de omstandigheden goed zijn een matchhengel op te tuigen voor een ochtendje “slideren”. Het gaat binnen Ons Genoegen tenslotte ook helemaal niet om winnen of verliezen maar hechten we veel meer waarde aan het in groepsverband vissen en de bijpassende lol die we zo beleven.
Toch wel wat verrassend werd er al direct wat voorn gevangen en leek het toch een betere dag te worden dan eerder in de week tijdens de oefensessies (sommigen noemen dit trainingen).
Helaas zette de snelle reactie van de vis zich niet overal door en was het snel gedaan met de voorn en begon het grote wachten op niks ….. wat wisselingen in materiaal van feeder naar korte stok leverde soms nog een beetje extra maar veel meer werd het niet maar zoals wel vaker verwoord, het kan altijd slechter. Met even 12 kilo een bescheiden resultaat, wel positief is geen nullen.

In vak A was er vakwinst voor Wim Langstraat die op nummer 2 de matchhengel hanteerde en een zakje voorn en baars aan kon bieden met een totaalgewicht van even 3 kilo. Op de voet gevolgd door pantoffelman John de Neef die zijn 2e 2 in successie viste met 2.9 kilo. John was de enige die vandaag brasem heeft gevangen, op zich al een hele prestatie of zou dat toch door zijn nieuwe laarzen komen?

In vak B was het in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden minder dan in A vak en was het helemaal schrapen geblazen voor een beetje vis. Op de staart viste “Bijs” zich naar een 1 met 1.09 kilo voorn en Rens deed hier erg goede zaken mee. Op 6 viste Piet Zevenbergen zich met de feeder naar een kilo vis precies en was goed voor 2 punten. Wat teleurstellend bleek er een klein gaatje in Piet zijn net te zitten waardoor er wat vis en dus de vakwinst hem was ontsnapt. Waar hebben we dat toch meer gezien …..