Wederom taaie visserij aan de Bernisse.

Donderdag, 14 oktober 2021

Verslag 9e wedstrijd Bernisse

Zaterdagmorgen 9 oktober naar de Bernisse, de Stompaerdse plas om precies te zijn. De weergoden waren in een goede bui, het was namelijk een schitterende nazomerdag. Vandaag met 7 deelnemers werd er door de commissie gekozen om weer twee vakken te maken aan de kant van Simonshaven. De vangstberichten voorafgaand aan deze zaterdagmorgen waren niet bepaald hoopgevend. Het bleek vandaag ook geen vetpot maar toch wisten alle deelnemers vis te vangen en ter weging aan te bieden. Het was hard werken voor een visje en (zoals eigenlijk altijd de) juiste keuzes maken. Bij de start ging iedereen vol goede moed aan de slag met de gekozen tactiek. Gaat het vandaag de stok worden of toch de feeder, wordt het een voornvisserij of toch korven richting horizon gooien voor dikke vis?

Vooral in het A-vak bleek het een moeilijke visserij. Dit vak is gewonnen door Ed Verbaas met bijna 2 kilo bestaande uit een mooie winde aangevuld met wat voorn. Een twee was er voor Wim Langstraat die afwisselend met de vaste stok en feeder 1,3 kilo aan voornamelijk voorn bij elkaar sprokkelde.

In het B-vak was er vakwinst voor Patrick Vroegh die afwisselend op korte en lange afstand viste met de feeder. Uiteindelijk bleek gericht op voorn vissen het meest succesvol, Patrick kon bijna 6 kilo noteren. De tweede plaats in dit vak ging naar John de Neef die twee mooie bonusvissen wist te vangen (een winde en een dikke platte).