1e wedstrijd Snoek Kampioenschap gewonnen door M. Pronk.

Zondag, 31 oktober 2021

Verslag 1e snoekwedstrijd 30-10-2021.

Eindelijk was het zover, de 1e snoekwedstrijd om het snoek kampioenschap van Nissewaard stond op het punt van beginnen, het lijkt zo langzamerhand een traditie te worden dat het elke keer met bakken naar beneden komt, dit resulteert ook in wat afzeggingen van deelnemers helaas, maar toch kwamen 13 vissers om 7 uur in de ochtend opdagen bij Hengelsport Molenberg om zich in te schrijven voor deze wedstrijd.

Er waren dit keer ook 2 jeugdvissers aanwezig en dat is een goed teken.
Na een bak koffie aangeboden door Hengelsport Molenberg en de nodige informatie van de wedstrijdleiding gingen de vissers op pad om 07.45 uur.

Wim van Amen die met doodaas viste wist na 5 minuten een pracht van een snoekbaars te haken van maar liefst 74 cm, die vang je niet zomaar elke dag in een singel midden in Spijkenisse, maar helaas voor Wim was het geen snoek en telde die niet mee.

De regen bleef maar vallen deze dag en er was werkelijk ook geen droog uurtje te bekennen, op de aangegeven tijd dat iedereen weer terug moest zijn kwamen de deelnemers drijfnat binnen lopen en konden zij hun kaart inleveren.

De 2 jeugd vissers werden beloond met een mooi stukje kunstaas aangeboden door Hengelsport Molenberg en door een visser die graag ziet dat de jeugd ook aan de waterkant komt.

M.Pronk kon deze dag de meeste snoek aanbieden en wel 5 stuks met een totale lengte van 334cm, de nummer 2 en 3 deze dag staan erg dicht bij elkaar en het zal zeer spannend worden op de 2e wedstrijd op 11 december waar de winnaar bekend zal worden gemaakt die de titel krijgt van snoek kampioen van Nissewaard 2021.

Totaal gevangen snoeken 14 stuks.

Dank aan de deelnemers deze dag en dank aan hengelsport Molenberg voor de koffie.