Meer dan prima ochtendje vissen op de nieuwe steigers.

Dinsdag, 26 oktober 2021

Verslag 10e wedstrijd Voornse kanaal, steiger 1 – 30.

Het Voornse kanaal en oktober, vrijwel altijd goed voor veel voorn en dus werden er op de meeste plaatsen de stokken weer tevoorschijn getoverd. In sommige gevallen zelfs mogelijk eerst onder handen genomen voor een stevige afstofbeurt. Er werd gevist op de geheel vernieuwde steigers ter hoogte van wat wij altijd maar Cebeco noemen, het was goed toeven op de steigers 1 t/m 30 want alles werkte vandaag mee. Perfecte nieuwe steigers, mooi weer en amper wind dus wat wil je nog meer. Bij het verzamelen was nog de vraag of de voorn er zou zijn maar met het lichter worden werden de eerste tekenen van leven al snel duidelijk en dus werden de plannen van aanpak direct onderling besproken want dat is ook Ons Genoegen. Ed Verbaas liet ons weten vol voor de brasem te gaan maar deze keuze was min en meer gedwongen want Ed had zijn vaste hengel gewoon thuis gelaten.

Voor de meesten was er vanaf de start lekker vis te vangen maar was het toch een beetje uitvogelen op welke lengte de gang erin was te krijgen maar bovenal te houden. Nou dat viel dus niet mee. Daar waar de één op 6 meter zijn vissen kon vangen moesten anderen weer wisselen tussen 6 en 9 meter om de aanbeten in aantallen aan de praat te houden. Een deel is wellicht te verklaren door de onderlinge verschillen in voer- en aasaanpak en welk aas en hoeveel aas bijschieten. Veel moet je als deelnemer toch maar in die 4 uur zien te ontdekken. Met verstopt nog een verstokte feedervisser in het A vak werd na afloop duidelijk dat het toch de stok was die het moest doen deze morgen.

En ook apart was een kort bezoekje van John de Neef. Theo ving met John op de steiger direct een bonus brasem en heeft hem voorgesteld voortaan vanaf het begin te komen. Maar liever nog …… natuurlijk zelf snel weer terug aan de waterkant John!

In vak A was er vakwinst voor Theo Bakker die vissend op steiger 1 met de stok bijna 6 kilo vis scoorde wat ruim voldoende was voor vakwinst. Op steiger 3 viste Patrick Vroegh zich naar 3.9 kilo en 2 punten en ook Patrick ving een bonusvis. Helaas was dit in de vorm van een fraaie snoekbaars, knap gedaan maar helaas reglementair niet mee tellend.

In vak B was het Wim Langstraat die zijn favoriete speeltje hanteerde en met 5 kilo voorn op steiger 15 de vakwinst veilig stelde en een prima ochtend kende. 2 punten met 3.3 kilo op steiger 11 vielen ten deel aan Piet Zevenbergen die met zijn nieuwe pak haast volledig opgaat in de omgeving.