Tobbers met dobbers aan het kanaal.

Donderdag, 25 november 2021

Verslag 12e wedstrijd Voornse kanaal, steiger 1 – 20.

Het Voornse kanaal en november betekent vaak magere vangsten en het bijeenschrapen van kleine vis. Vooraf was dit op het deel achter de winkels niet anders dus koos uw commissie na info vanuit de groep voor een ander deel kanaal. Gewoon op de steigers, scheelt nog een hoop werk ook!

Vooraf was het weer keuzes maken en dit keer werden de mensen die voor de feeder kozen hier heel verrassend voor beloond. Beide vakwinnaars pakten de nodige brasem daar waar anderen op de veelal kleine voorn bleef vissen met de stok. Dit laatste instrument bracht vlot wat vis maar viel bijna overall compleet stil. Het was dus te doen met de feeder en wat wormen vandaag. Niet gek omdat de voorn veel minder actief was dan voorgaande weken maar dat moet je dus maar net even in de gaten hebben of de moeite nemen om een feederhengel op te tuigen. Een leermoment dus weer.
Na afloop nog een geheel nieuwe rol voor de pantoffelman John de Neef die uit het hoge gras de verloren gewaande beurs van Klaas tevoorschijn toverde. Tip voor Klaas: Vastleggen aan de ketting die zak met centjes.

In vak A was er vakwinst voor good old Ed Verbaas die met de feeder zoals hij meestal zelf zegt:”een paar visjes” ving en zijn totaalgewicht zag eindigen op ruim 16 kilo. Een fraaie 1e plaats dus. Piet Zevenbergen ving op de kop met de stok wat kleine vis een een paar bonusbrasems en eindigde op twee punten met een gewicht van even 5 kilo.

In vak B waren het Wim Langstraat en Patrick Vroegh die stuivertje wisselden met elkaar om de koppositie in het van en samen uit gingen maken wie het vak zou winnen. Dat was al snel duidelijk. Pat trok het langste strootje met ruim 8 kilo en 1 punt, Wim eindigde de dag met bijna 6 kilo en 2 punten. Door dit resultaat is Patrick Vroegh de nieuwe verenigingskampioen, gefeliciteerd!