Zeer nat slot competitie 2021 aan de Molshoek.

Woensdag, 8 december 2021

Verslag 18e wedstrijd Voornse kanaal, 4 december 2021.

Weer een seizoen naar de …..
De slotdag staat bijna traditioneel garant voor een lastige visserij en daar was op de slotdag 2021 eigenlijk geen uitzondering in te vinden. Grauw, grijs en met een geweldig nat slot gaan we deze visdag heel snel vergeten. Het bij elkaar harken van wat kleine vis was vandaag de inzet al viel dat zelfs niet mee. En toch waren er deze dag weer wat deelnemers die verrasten met een of meer bonusvissen. Een slotdag ook met het afscheid van Klaas Klevering als deelnemer. Klaas hangt in wedstrijdverband zijn voerkorven aan de wilgen. De uitnodiging om als assistent van de wedstrijdcommissie voor de gezelligheid, het inschrijven der deelnemers en een vrolijke noot op te gaan treden vanaf seizoen 2022 heeft hij naar verluidt in beraad genomen. Na afloop had uw commissie weer een samenkomst in restaurant Aquarius georganiseerd alwaar we weer zeer gastvrij zijn ontvangen voor de jaarlijkse prijsuitreiking. Er lagen nog wat tegoeden verstopt in enveloppen voor zowel jaargang 2020 als 2021 … en zo werd het toch nog gezellig.

De wedstrijd …..

In vak A viste Patrick Vroegh op nummer drie met een in het oog springende tactiek zich naar 1 punt. “Patje” viste met de feeder kort voor de kant en dat leverde een zeer ruime vakoverwinning op. Naast wat kleine vis met de korte vaste stok pakte hij de nodige brasem op 18 meter uit de kant en gaf zijn titel zo een beetje extra glans. Ed Verbaas, direct naast hem vissend op 4, zag ook kans een brasem te vangen met de feeder en eindigde met 1.8 op een nette 2e stek.

In vak B was het wel heel erg magertjes te noemen. Wim Langstraat kon vissend op de kopstek (6) met de stok wat voorn vangen en de ochtend afsluiten met een fraaie dikke brasem. Met 2.7 kg een verdiende 1 punter. Op de staart zat Piet de Platte te wachten op brasem maar die kwam nooit. Alleen wat voorn was er hier te vangen en met net geen 5 ons (ja,u leest het goed) viste Piet naar een 2e plaats. Zelfs de tips van meneer Henk, meneer Koos en de lokale politie hielpen niet.

Afsluitend ….

Door de Covid helaas opnieuw een ingekort wedstrijdseizoen binnen OG maar het is zoals het is.
Dank voor jullie inzet, deelname, gezelligheid en positiviteit en heel graag tot volgend seizoen.

Zomaar wat feiten, cijfers, opmerkelijke zaken ….

13 wedstrijden, een gek aantal maar het is helaas niet anders
100 betalende deelnemers
1 deelnemer die alle wedstrijden viste (Rens)