Sven en Wim winnen 4e wedstrijd zomeravondcompetitie.

Woensdag, 5 juni 2013

Weinig vis aan de Tankval en verrassing aan de Schiekampsingel.

Oude wateren, weinig vis aan de Tankval en verrassing aan de Schiekampsingel.

21 man en een verplaatsing. Door de zeer goede waterkwaliteit en daardoor als kraanwater toch maar niet vissen aan de Frans Halsstraat. Alternatieven waren de Caltexput en de Leliesingel maar “meneer Koos” had vooraf deze delen bekeken en afgekeurd (te helder en zwaar begroeid). Dus snel had Koos (ook niet gek die man!) de aloude Schiekampsingel weer eens uit zijn hoge hoed getoverd en ingericht als 2e deel parcours. De Tankval aan de Zonnebloemstraat stond vanavond voor deel 1 van het parcours.

In vak Tankval (A) was het knokken voor een paar vissen. Sommigen jaagden daar een groot deel van de wedstrijd op 1 brasem of zeelt maar deze mannen lieten zich niet zien (ja aan de overkant in het riet!). Knokken dus voor een paar voorntjes en enkele onsjes. Sven van der Voorn deed dit het beste en kon met slechts 428 gram een 1 noteren. 2 punten waren er hier voor Andre de Bruin die met 267 gram ook al geen topavond kende. Verder zeer, zeer magere vangsten en zelfs 1 nul (sorry Kees, moest dit ook vermelden).

In vak B aan de Schiekampsingel was het een onverwacht aardige verrassing wat de vangsten betreft. Bijna iedereen kon hier zijn visje vangen en mocht niet ontevreden zijn hier geloot te hebben.”Der Finanzminister” van onze club, Wim Langstraat, deed hier goede zaken door naast de voorn ook nog 1 brasem te vangen en met ruim 2.2 kilo zijn vak te winnen. Tim van Kapel deed “op de kop” niet voor Wim onder en had met net 2 kilo voorn ook een superavond. De resterende vissers hadden allemaal toch ook aardig wat voorn maar moesten in Wim en Tim hun meerdere erkennen.

Aardig alternatief die Schiekampsingel! Deze watergang gaat weer op het lijstje voor een volgende jaargang zomeravond vissen en wellicht wat jeugddagen!

5 juni aan de Zomertuinen, met wat passen en meten moet dit gaan lukken met 21 man. Verzamelen op parkeerplaats aan de Thetfordstraat vanaf 17:30 uur. .