Frank en Andre winnen aan de Bernisse.

Woensdag, 5 juni 2013

Nog geen topvangsten aan de Bernisse.

Voorafgaand aan de wedstrijd wisselende berichten over de vangsten aan de Bernisse. Duidelijk was wel dat het weer ver, verder, verst gedaan moest worden. De Bernisse staat natuurlijk bekend om zijn grilligheid maar we kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat de hoeveelheid vis hier stukken minder is dan in voorgaande jaren. We hebben het koude voorjaar maar de schuld gegeven, maar zien wel toe of deze trend zich niet door gaat zetten. Koud voorjaar ..... zelfs in juni was een dikke winterjas geen overbodige luxe. De forse wind uit de koude Noord West hoek zorgde bij menig deelnemer voor een rilling en dus niet de geweldige vansgten want het was weer zo zo ....

In vak A rondom het restaurant was het Frank Pfennigs die zijn derde 1 op een rij scoorde met even 8 kilo. Goed gedaan Frank! Beukend tegen de wind in wist hij de vis op ruime afstand aan de gang te krijgen, kostte hem wel wat materiaal maar ach het resultaat was er! Rens van Bijsterveld viste een mooie twee met 6,5 kilo op kantnummer twee (daar waar je uit de wind ook in je korte broek had kunnen zitten). In dit vak helaas ook weer deelnemers met 0 aanbeten en dus geen vis.

In vak B was het met de wind in de rug een stuk aangenamer en was de loting weer een belangrijk onderdeel. Op kop tegen de bomen wist Andre van Noort alle deelnemers ver achter zich te laten en met ruim 17 kilo een fraaie greep te doen naar de leiding in het klassement (dat hebben we trouwens wel vaker gezien!). Twee punten voor Adriaan Zevenbergen op de andere kop tegen de huisjes waar hij op grote afstand (het blijft zijn specialiteit!!) bijna 5 kilo bij mocht schrijven. Rest van de vakgenoten moesten het doen met een enkele vis en ook hier 3 deelnemers met een 0 (rond wel lekker af).

Onder de “match” onze eigen persman Jan Zevenbergen die van iedere deelnemer een fraaie foto heeft geschoten. Die Kweekel op Zuidland heeft er direct een concurrent bij als het gaat om het schieten van plaatjes! Jan, we hopen je weer snel als deelnemer in ons midden te mogen verwelkomen natuurlijk want vissen gaat je vast nog beter af dan het maken van plaatjes maar in ieder geval dank voor deze spontane actie! “Webbi” Edwin zal zorgdragen dat ze geplaatst gaan worden op de site (Zie menu "Foto's"). Originele exemplaren voor thuis aan de muur kunnen gedownload worden. Uw verzoek daartoe even richten aan de secretaris.

15 juni 2013, Stompaardse Plas (Bernisse), Zuidland. We doen het hier gewoon nog maar een keer over met naar ik hoop iets betere vansgten. Verzamelen zoals gebruikelijk om 06:30 uur.