Aanpak overlast J.P. Sweelinckstraat te Spijkenisse

Zondag, 9 juni 2013

Na een veldbezoek en overleg met de plaatselijke controlerende instanties en de lokale bewoners doet het bestuur van uw hengelsportvereniging een dringend beroep op haar leden.

Uit het overleg met genoemde instanties is gebleken dat er in 2012 sprake is geweest van forse overlast (niet perse leden van HSV Ons Genoegen!!) die naast veel lawaai ook verantwoordelijk waren voor het achterlaten van vuil en andere zaken die NIET aan de waterkant horen.

Het verzoek is tweeledig met als doel;
1. Terugdringen van de overlast door visactiviteiten
2. Terugdringen van de aangetroffen vervuiling

Graag verzoekt uw bestuur het volgende;
• Vis niet op genoemde lokatie na 20:00 uur
• Laat geen rommel achter na uw vispartij
• Veroorzaak geen overlast voor omwonenden
• Gedraag u als een goed lid
• Spreek anderen die zich niet gedragen hier op aan

Bewuste locatie is in het rode kader aangegeven.

Wanneer de overlast niet stopt of verder af gaat nemen zijn we genoodzaakt via de plaatselijke controlerende instanties verdere actie te ondernemen waardoor er zelfs gedacht moet worden aan een visverbod aldaar. Zowel de politie als de gemeentelijke Boa’s hebben aandacht voor dit probleem en nemen tijdens de toezichtsuren en surveillance genoemd water mee voor controle. Er wordt bij overtredingen direct verbaliserend opgetreden.

Wanneer u naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben neem dan contact op met uw vereniging!

Dagelijks bestuur HSV Ons Genoegen, Spijkenisse.