Opening 2022 …. Een koude start aan Molshoek.

Woensdag, 13 april 2022

Verslag 1e wedstrijd Voornse kanaal

De opening van het nieuwe wedstrijdseizoen viel weer gewoon in april. Gelukkig zijn we niet meer beperkt door de Corona maatregelen en konden we daarnaast ook weer een paar oude bekende gezichten verwelkomen. Altijd fijn weer een grotere groep aan de waterkant te hebben. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd tenslotte. Dat we het niet allemaal even warm hadden werd veroorzaakt door de koude NW wind, voordeel was wel dat het gelukkig droog bleef anders was het echt een ochtendje blauwbekken geworden.

Het vissen viel niet overal mee. Met name in het B vak was het erg lastig om een vis te vangen en als dat al lukte was het vaak nog lang wachten. 5-uurs wedstrijden kunnen dan ineens toch wel heel lang duren want in het B vak werden zelfs enkele nullen gescoord. Niet de start waar de meesten op gehoopt hadden denk ik maar dat de groep zich weer heeft vermaakt mag duidelijk zijn. Lekker ongedwongen een ochtendje vissen blijft toch goud waard voor veel van ons en dit willen we graag zo houden.

In vak A was er vakwinst voor de teruggekeerde Edwin Zevenbergen die zich geen betere start voor kon had kunnen stellen. Met een fraaie 10 kilo plus eindigde hij ver voor de rest in zijn vak. Zelfs de support van Jolanda aan het eind van de wedstrijd was niet nodig. Een 2 punter was er voor Wim Langstraat die vissend direct naast Edwin net geen 4 kilo kon aanbieden.

In vak B was het Piet Zevenbergen die tegen de staartplaats van het vak met één vis 1,99 kg scoorde en zo de vakwinst veilig stelde. Een 2 punter was er voor Jan Zevenbergen die na heel veel geduld pas tegen het einde van de wedstrijd een forse brasem mocht landen en met 1.88 kg tevreden moest zijn.