Houting zorgt voor verrassingen.

Donderdag, 28 april 2022

Verslag 2e wedstrijd 2022: Brielse Maas Wijde Slik

Voor de 2e wedstrijddag naar de Brielse Maas, vandaag stond locatie Wijde Slik op het programma (het laatste deel van de Krabbeweg om precies te zijn). Vaak staat de Brielse Maas bekend als een grillig water en dit was vandaag eigenlijk niet anders. Vol goede moed werden de korven (soms over grote afstand) ingeworpen in afwachting van een aanbeet. Uiteindelijk is er geen enkele brasem of voorn gevangen maar is de uitslag bepaald door het vangen van één of twee houtingen. Het krijgen van een aanbeet is op een dag als vandaag al erg lastig, maar deze bijzondere vissoort zorgde vervolgens ook voor een spannende dril om de vis überhaupt op het droge te krijgen. Vlakbij de kant neemt de houting vaak een run en springt daarbij ook nog eens uit het water, bij meerdere vissers resulteerde dit helaas ook in verspeelde vissen.

In vak A was er vakwinst voor Patrick Vroegh met 2 houtingen en 2,4 kilo. In het eerste deel van de wedstrijd verspeelde hij al een houting kort voor de kant, maar het geduld werd uiteindelijk beloond en in het laatste half uur werden er alsnog twee vissen gevangen. Een twee was er voor buurman Ed Verbaas met 2,3 kilo, ook een vangst bestaande uit 2 houtingen.

In vak B wist Albert Kannegieter op de staartstek van het parcours een houting te vangen, goed voor 1,2 kilo en vakwinst. Ook Rens van Bijsterveld wist een houting te verschalken, met 1 kilo kon er twee punten worden bijgeschreven.