De Bernisse en het lange wachten.

Zaterdag, 7 mei 2022

Verslag 3e wedstrijd 2022: Bernisse, Zuidland

Voor de 3e wedstrijddag naar de Bernisse alwaar de wedstrijdcommissie moest improviseren voor wat betreft het uitzetten. Door de veelal doorgeschoten begroeiing is het deel rondom het restaurant feitelijk onbruikbaar geworden en de plannen die we vooraf hadden gesmeed werden ruw verstoord door de opening van het sup seizoen bij het restaurant en de aanwezigheid van wat karpervissers. In overleg met de wedstrijdgroep werd er gekozen voor een vak tussen de bruggen en een vak op de standaard graskant. Met name dat 1e vak was achteraf een wat ongelukkige keuze maar veel meer smaken waren er helaas niet. Alle wedstrijdlocaties kennen zo nu en dan wat tegenslag maar dit gaat ons nog jaren parten spelen. De Bernisse is een prachtig gebied waar je als individu prima uit de voeten kan maar het vissen met een wat grotere groep wordt echt een probleem. Wie de oplossing heeft mag deze natuurlijk delen met uw commissie, graag zelfs!
Een voordeel deze dag was dat we snel klaar waren met wegen want heel best was het niet. De brasem, tijdens het uitzetten in vak B zeer kort onder de kant, was mogelijk nog volop aan het afpaaien of gewoon compleet afwezig. Dat betekend dus een heel magere visdag, gelukkig zat het weer ondanks de voorspelde regen een keer mee. Da’s ook weer wat waard.

In vak A was er vakwinst voor Hans van der Torre die “op zijn Ed’s” met een paar vissies en bijna 5 kilo ver voor de anderen wist te eindigen. Een twee was er voor webbie Edwin Zevenbergen die wat nieuws heeft ontdekt. Gewoon niet opletten en het uiteinde van je hengel tussen je benen een aanbeet voelen doorgeven. Een dikke platte van bijna 3 kilo was zijn deel. Daar gaan we een techniek naar vernoemen, zoveel is wel zeker. En ach, die 5 nullen in vak A daar praten we niet meer over.

In vak B was het Patrick Vroegh die het staartnummer als laatste in de doos aantrof en heel traag op gang kwam. Een echte diesel want na 3 uur werden de eerst vissen pas gescoord. Patje eindigde met een zeer respectabele 19 kilo ver voor de rest in dit vak waar de rest het moest doen met 1 vis alsik juist ben geïnformeerd. Die van Albert was de zwaarste en met 2.3 kilo was dit voldoende voor een twee. Helaas ook hier een enkele nul, we hebben wel eens betere momenten gehad, ook in mei!