Brielse meer en de dag van de vergeten netjes.

Woensdag, 25 mei 2022

Verslag 4e wedstrijd 2022: Brielse Meer, Hondenkennel.

Voor de 4e wedstrijddag naar het Brielse meer. De hondenkennel was in het verleden in deze periode altijd goed voor massieve gewichten en prima vangsten maar de vis liet het vandaag helaas totaal afweten. Het was lang wachten want die paar vissen die gevangen zijn werden pas aan het eind van de rit verschalkt. Ook heel apart, we gaan een wedstrijd vissen en laten thuis …… ons leef- en schepnet. Dat dit vandaag zelfs twee personen overkomt is vast louter toeval. Gelukkig was er voldoende materiaal voorradig, een typisch gevalletje van vissen voor de gezelligheid en niet voor de knaken. Ik kan dit niet vaak genoeg herhalen en het is goed deze vriendschappelijkheid weer eens bevestigd te zien worden. Patrick en Ron in ieder geval “grote blij”.

Het vissen zelf …. daar kunnen we kort over zijn, daar gaan we geen woorden meer aan vuil maken. Het momentum zat hem duidelijk in de staart van de match. Mogelijk doordat er wat stroming ontstond reageerde links en rechts toch nog een kapitale vis om zo toch nog wat te kunnen rapporteren.

In vak A was er vakwinst voor Wim Langstraat die, terwijl hij zijn vriend een hand gaf, de top zag bewegen en met een brasem en wat grondels 2.3 kilo scoorde. Ruim voldoende voor een 1 want de rest in het vak heeft nooit een aanbeet gezien.

In vak B was het Patrick Vroegh die op 9 eerst koos voor ver maar uiteindelijk zijn vis op 40 meter ving en prima gepland in het laatste halfuur. Beter kon het dus niet. Twee punten waren er voor Albert die met de bolo op15 meter wat grondels wist te vangen waar alleen de weegschaal wat
moeite mee had. Zijn 5 mini vissen werden gehonoreerd met 25 gram en 2 punten.