De 5e wedstrijd van de zomeravondcompetitie gewonnen door Wim en Rien.

Woensdag, 12 juni 2013

Eindelijk wat warmer weer! Nu de vis nog ……

Met 21 man een volle bezetting nabij de Zomertuinen. Het blijft daar natuurlijk een beetje passen en meten daar maar met het timmermansoog van “meneer Koos” was het toch weer gelukt iedereen een plaatsje te geven. Door de oplopende temperaturen was het best aardig vertoeven aan de waterkant. De verwachting was dat de vis lekker los zou zijn maar dat viel toch min of meer wat tegen. Na afloop bleek ook vandaag dat een goede loting van het grootste belang is. Echter nu wel vakwinnaars op plaatsen waar we dit nog niet hebben gezien op dit water en dat is ook wel weer eens leuk natuurlijk.

In vak A was het noodzakelijk op de wind te loten en de gelukkigen die daar zaten hadden niet echt te klagen over de hoeveelheid vis op het (geheime) voer. Wim Langstraat pakte hier met wat voorn en een dikke brasem en net geen 2 kilo zijn zoveelste vakoverwinning. Een 2 met iets meer dan 1.2 kilo voorn was er voor Theo Bakker die tussendoor nog een hele dikke vis door het elastiek en de 08/00 onderlijn zag zwemmen. De vis heeft hij samen met de talrijk aanwezige omstanders echter nooit gezien en dit exemplaar kan met gemak de vergelijking met een Russische onderzeeër doorstaan. Wilde na het zetten van de haak al niet van zijn plaats en was daarna niet te houden.

In vak B was het op sommige delen echt pielen voor een paar vissen van klein formaat. Daar waar wel wat vis was te vangen viste Rien Boomsluiter zich met bijna 1.5 kilo naar een 1. Onder het kantje vandaan was zijn vangst genoeg een overwinning (dat was even geleden Rien!!). Een 2 met 1.23 kilo was er voor zijn buurman Pascal Vrijenhoek die met zijn tot nu geviste reeks aardig aan de boom begint te schudden en een aardige outsider kan worden voor de titel. Het is voor deze “Young gun”dan wel zaak om de “concurrenten”voor te blijven door zelf goede resultaten te blijven vissen. Dat goed loten hierbij hoort is vanavond weer bewezen.

Volgende wedstrijd:
12 juni aan de Maaswijk. Verzamelen zoals gebruikelijk om 17:30 uur.