Koude morgen aan Voornse kanaal.

Zondag, 12 juni 2022

Verslag 5e wedstrijd 2022: Voornse Kanaal, 1 – 30.

Voor de 5e wedstrijddag naar het Voornse kanaal om op steiger 1 – 30 een fraai parcours uit te zetten (snel kaar!). Na het nodige knipwerk, Piet dank je wel voor de tip, nam een ieder plaats met de neus in de koude wind en begon vol goede moed aan weer een ochtendje Ons Genoegen. Dat laatste werd het helaas niet voor iedereen. Naast de koude wind leek het op sommige plaatsen op een enkel visje na compleet uitgestorven. De heren die daar zaten kunnen het natuurlijk ook helemaal fout hebben gedaan, laten we dat maar in het midden houden. Wel goed te benoemen, het hoogste vangstgewicht voor dit jaar en de eerste dag zonder nullen. Links en rechts zeer forse brasem welke met een gemiddeld gewicht van tegen de 2 kilo steeds groter lijken te worden, een trend die op meer plaatsen al hebben gezien. Niet iets om ons zorgen over te maken maar wel opmerkelijk. Wie weet hoe dit zit mag het ons vertellen.

In vak A was er vakwinst voor webmaster Edwin Zevenbergen die niet alle dagen mee kan vissen maar bij iedere deelname meer dan prima scoort, afschrijvers kunnen we bij hem net zo goed afschaffen. Vast tevreden met zijn 12,8 kilo en een fraaie vakoverwinning op steiger 7. Twee punten waren er voor “Champ” Patrick Vroegh die met even 10 kilo zijn dag korven smijten op steiger 3 eindigde. De tussen deze twee heren ingesloten Piet de Platte was er van overtuigd dat hij het niet goed heeft gedaan, de toekomst zal vast wel enig herstel aantonen.

In vak B was het Rens van Bijsterveld op steiger 26 die iedereen het nakijken gaf en met een fraaie 11.4 kilo welke hij van de overkant wegplukte het vak winnend afsloot. Op de kop van het vak viste Piet Zevenbergen op steiger 20 zich met 7,7 kilo naar een tweede plaats en was meer dan tevreden met dit resultaat.