HSV Ons Genoegen vist de nacht in op Stompaardse Plas.

Woensdag, 15 juni 2022

Verslag avondwedstrijd Bernisse, 11 juni 2022.

Alweer wat jaren terug kwam Patrick Vroegh met het idee van een zomeravondwedstrijd aan de Bernisse. Hij kon hierbij putten uit ervaring uit zijn jeugd waarin hij als eenzame visser tot in het donker vlak bij huis lekker zat te vissen maar bovenal vis ving. Helaas moest zijn plan door Covid uitgesteld worden maar dit keer was het echt zo ver en kon de commissie zich buigen over het parcours en dat valt natuurlijk niet mee. De Bernisse is als bekend fors aan het dicht groeien en voor enkele individuele vissers is er voldoende ruimte maar wanneer je aankomt met een groep is het een heel ander verhaal. Met twee vakken aan de Simonshaven zijde met noodgedwongen twee man tussen de bomen moest het dan maar gebeuren. De verwachtingen waren hooggespannen maar helaas liet de vis het totaal afweten op grote delen van de waterpartij. Na de start om 18:00 uur begon het lange wachten dat voor een deel van ons helaas tot het einde zou duren. Natuurlijk heel jammer want het initiatief van deze wedstrijd is natuurlijk meer dan prima en zeker voor herhaling vatbaar, daarin zijn de meningen eensluidend. Als dan de vis ook nog mee wil werken is het helemaal top. Lang wachten dus op vis die bij de meesten helemaal nooit kwam. Voor een deel van de deelnemers het sein vroegtijdig in te pakken en huiswaarts te keren, jammer maar begrijpelijk. Die 2 vissers tussen de bomen hebben hier niet veel van meegekregen want die waren druk met vis vangen en zouden zonder dat ze dit van elkaar wisten er een nek aan nek race van maken met een zeer bevredigend eindgewicht als resultaat. Het verschil van twee vissen werd later uitgedrukt in het gewicht en geeft direct aan wat de vissen aan gewicht vertegenwoordigen, belachelijk grote brasem dus. De locatie voor iedereen die weer eens ouderwets veel vis wil vangen. De korf naar 35 tot 40 meter is voldoende, deze rapporteur geeft echter geen vangstgarantie!

Na het eindigen van de wedstrijd om 23:00 uur was het snel spullen opruimen, vis wegen en naar de verzamellocatie. Hier was de altijd gezellige nababbel en de prijsverdeling waar bleek dat Linda Vroegh ons verraste en voor iedereen die trek had nog wat lekkers had georganiseerd in de vorm van vloeibaar eten (geel met wat schuim), een cupcake of een blikje frisdrank. Linda, dank je wel!

In het A vak werden de prijzen ingeloot voor alle nog aanwezige deelnemers. Het resterende tientje inleg werd door Rens en Hans middels een loting betwist en leverde Hans zijn inleg retour.

In vak A geen vis aangeboden. Jammer maar het is wat het is.

In vak B was het Patrick Vroegh die op kantnummer 11 met bijna 42 kilo aan het langste eind trok. Op 12 moest Theo Bakker met 38,3 kilo zijn meerdere in hem erkennen maar beide heren hebben 100% zeker een puike avond beleefd. Jammer dat dit niet voor iedereen was weggelegd.

Uitslag per vak:

Piet Zevenbergen 0 (1e vakprijs ingeloot)
Wim Langstraat 0
Jan Zevenbergen 0
Edwin Zevenbergen 0 (2e vakprijs ingeloot)
Hans van der Torre 0 (inleg retour ingeloot)
Albert Kannegieter 0 (3e vakprijs ingeloot)

Piet Barendregt 0
Marcel den Exter 8000 gram (3e vakprijs)
John de Neef 0
Rens van Bijsterveld 4360 gram
Patrick Vroegh 41830 gram (1e vakprijs)
Theo Bakker 38310 gram (2e vakprijs)

Volgende Zomeravondwedstrijd:
Ergens in juni 2023 een nieuwe poging? Initiatieven en andere voorstelen worden toegejuicht.

Uw wedstrijdcommissie.