Brielse meer en de dag van de minder oplettende vissers

Zondag, 19 juni 2022

Verslag 6e wedstrijd 2022: Brielse Meer, Hondenkennel.

Voor de 6e wedstrijddag weer naar het Brielse meer. John de Neef had vooraf weer superwerk geleverd door de reeds aanwezige gaten te inspecteren en hier en daar wat bij te werken zodat we allemaal prima uit de voeten zouden kunnen en in zijn enthousiasme had John zelfs wat extra gaten geknipt. Hulde voor deze actie! Door het geringe deelnemersaantal konden we volstaan met de reeds bestaande gaten om iedereen ook zo min mogelijk te laten lopen wat ook weer zeer werd gewaardeerd. Als een koning kon een ieder plaats nemen want de omstandigheden waren meer dan super, de zeer verkoelende bries maakte het helemaal compleet alleen liet de vis het weer afweten op dit water. Evenals de vorige editie was het lang wachten of die ene vis wel of niet zou passeren. Dat de vissers af en toe afgeleid werden door passerende boten met vrouwen in bikini op de voorplecht was mogelijk een schrale troost. Het wil maar niet lukken weer eens ouderwets in de vis te zitten aan het Brielse Meer. “Waar is die vis toch gebleven” vroeg good old Ed Verbaas zich terecht af. Ik weet het niet en wie het antwoord wel heeft dient zich dan ook snel bij Ed te melden. Het vissen zelf was weer het grote wachten maar bij precies 50% van de deelnemers gebeurde er dus helemaal niets. Jammer, maar het is wat het is.

In vak A was er vakwinst voor Rens van Bijsterveld die met één brasem en een grondel net genoeg had voor vakwinst met zijn 1.89 kilo. Op de voet gevolgd door buurman Patrick Vroegh die met 1 brasem de weegschaal bij 1.83 kilo liet stoppen. De rest in het vak scoorde een fraaie nul en zes punten.

In vak B was het Jan Zevenbergen die op de staart met 1 vis 2.660 kilo scoorde en zo zijn eerste vakoverwinning van 2022 kon noteren. 2 punten voor kopnummer 6 waar Hans van der Torre een kwartier voor tijd zijn top helemaal krom zag gaan en die vis in zijn reeds opgeruimde leefnet kon plaatsen. Samen met de paar mini visjes scoorde “Hansie Hansie” 2.615 kilo. Een gering verschil met Jan maar ook dat telt.