Piet en Piet slaan toe aan de Molshoek …..

Dinsdag, 26 juli 2022

Verslag 8e wedstrijd 2022: Voornse kanaal, verplaatsing Voedingskanaal

Na een paar tips over de situatie aan het Voedingskanaal heeft de commissie heel snel geschakeld en besloten de wedstrijd te verplaatsen naar het Voornse Kanaal. Aan het Voedingskanaal lijkt het meer en meer een onderwater wildernis te worden en was het vissen niet heel best te doen volgens de overleveringen. Om nou niet een hele morgen je groen en geel te ergeren aan weer een sliert groen in je lijn en lekker te vissen dus rap naar de Molshoek. Loopwerk daar is er natuurlijk niet en de vangstberichten via Klaas waren prima. Door wat afzeggingen ging er een bescheiden clubje vol goede moed aan de slag. Ze kwamen echter wat bedrogen uit want de vis had daar op deze zaterdag heel andere ideeën over. Alleen op de staart naar de winkels was het goed vis vangen, de rest van het parcours, met overigens kakelvers geschilderde kantnummers (hulde hulde), moest het doen met wat kleine voorn, hier gericht op vissen leverde zelfs vakwinst op. Iedereen die volhardend gericht op brasem bleef zitten kwam bedrogen uit. 1 exemplaar had in vak A ruim voldoende geweest maar dit is ook vissen. Het is gelukkig nooit hetzelfde en ach, het weer maakte veel goed. Ook opmerkelijk, einde parcours was er zelfs last van lijnzwemmers. Dit graag parkeren onder de noemer luxeproblemen want de rest heeft deze nooit gezien.

In vak A was er vakwinst voor Piet Barendregt die gericht op kleine vis en door wat te variëren een kleine kilo vis aan kon bieden, voldoende voor de vakoverwinning. En 2 voor Rens van Bijsterveld die opnieuw naast Piet zat en met 260 gram huiswaarts mocht. U ziet het, een topvak!

In vak B was het Piet Zevenbergen die inclusief mondkap goed was voor bijna 12 kilo. Een kopnummer geloot en dit volledig uitgebuit. Piet neemt met dit resultaat ook de leiding in het Kilo klassement en de OG trofee. Buurman Patrick Vroegh mikte met de feeder in het midden en ving van alles en met van alles en was met bijna 4 kilo en 2 punten tevreden.