Wederom dramatische vangsten aan de Bernisse.

Zondag, 23 juni 2013

Na de wedstrijd van 14 dagen eerder was de verwachting dat de vis wel eens lekker los zou kunnen zijn. Heftig paaiende brasem eerder deze week gaven echter al te denken en dit was, bleek na afloop, niet geheel onterecht.

Opnieuw een zeer forse wind over de Stompaardse plas die zelfs tijdelijk nog even fijn werd vergezeld door een enorme plensbui. Het kan altijd rotter natuurlijk maar het overgrote deel zat hier nu echt niet op te wachten. Wachten deden de meeste uiteindelijk helaas wel op vis, we gaan er onze specialiteit van maken!!).

In vak A rondom het restaurant was het Adriaan Zevenbergen die het gouden nummer wist te pakken en op kantnummer 1 met iets meer dan 24 kilo alle andere deelnemers ver achter zich liet. 2 punten waren er voor Fred van der Kooij die hier even 4 kilo voor nodig had. Rest van de deelnemers moesten het doen met een enkele vis.

In vak B was het met de wind vol op de koker niet echt geweldig vertoeven. De kopplaatsen leverden hier evenals 14 dagen eerder de nummer 1 en 2. Op De staart was het “good old” Piet Zevenbergen (ook bekend als de weeg- en schrijfassistent) die met nog geen 2 kilo een 1 mocht noteren. Op de andere kop tegen de huisjes was Bert Otten de nummer twee van dit geweldige vak. Dat hiervoor slechts 4 vissen en 6 ons noodzakelijk waren geeft al aan dat de vangsten dramatisch waren vandaag. Tel daarbij op de natgeregende materialen en u zult begrijpen dat de stemming hier niet opperbest was.

Toch ook vandaag weer veel nullen! In totaal moesten er 6 deelnemers waaronder niet de minste een blank noteren en da’s voor deze periode en dit water niet heel erg normaal. Na de lange winter heeft de vis duidelijk nog veel moeite om op gang te komen. En daar kunnen alle Ons Genoegen mannen dus helemaal niets aan doen!! Geduld en tijd zal ook dit wel op gaan lossen.

Volgende wedstrijd:
29 juni 2013, Spui, Zuidland. Loten om uiterlijk 06:30 uur en als het u schikt graag een kwartiertje eerder gezien de afstanden die we hier moeten overbruggen!
Actueel zijn de vangstberichten van het Spui gewoonweg goed te noemen. Wel een beetje afhankelijk van het tij maar de komende wedstrijd zal er toch wat gewicht in de schaal gelegd gaan worden.