Recordgewichten aan Bernisse, maar niet overval ….

Donderdag, 18 augustus 2022

Verslag 10e wedstrijd 2022: Bernisse, Zuidland.

Naar de Bernisse waar we onder tropische omstandigheden zouden vissen, het was puffend heet.
De wedstrijdcommissie had een nieuw deel parcours bedacht wat fantastisch uit zou pakken op deze warme dag. Op de punt bij Simonshaven en in een grindgat werden nieuwe kantnummers gestoken, 1 grindgat was helaas bezet door een karpervisser (ik heb de tijd niet, maar meneer is welhaast de huisbaas van de Bernisse). De mannen in het vernieuwde B vak hebben het geweten want de vis lag daar kennelijk opgestapeld getuige de gewichten welke goed waren voor een nieuw clubrecord en in totaal ook 3 individuele records. Helaas moest Piet op de staart heel lang wachten op vis en eindigde met een zeer bescheiden 3 kilo. Het 2e parcoursdeel was als vanouds rondom het restaurant waar het groen nog netjes was bijgepunt door onze eigen Freek Vonk. Piet, dank je wel daarvoor. Het vissen hier was echter van een geheel andere orde. Hier geen grote verschillen, helaas wel wat hinder van onderwatergroen en een zeer grillig vangstpatroon

In vak A was er vakwinst voor Wim Langstraat die zijn vis in een korte periode wist te vangen en de uren daarna van het zonnetje heeft genoten want er gebeurde niets meer. Zijn 6 brasems waren goed voor ruim 14 kilo. Twee punten waren er voor Albert Kannegieter de zijn in het eerste deel gevangen 4,3 kg mocht aanbieden aan de weegploeg. Edwin gooide voortijdig de handdoek, zeker niet zijn stijl maar het vissen op 1 was (te) lastig door onderwatergroen. Dit nummer gaan we dus skippen de volgende keer.

In vak B was het Patrick Vroegh die even op zijn vis moest wachten maar uiteindelijk een nieuw clubrecord wist te scoren. Met 65 kilo plus viste Patrick zich op zijn eigen oude huisstek naar een vermoeide rug. Zijn 30 brasems waren verantwoordelijk voor dit gewicht, een dikke bonusdag dus.
Een tweepunter voor “Hansie Hansie” van der Torre die op de punt (geen kopnummer) razendsnel startte met direct dikke vis maar tegen het einde wat stil viel en de weegschaal zag stoppen op een zeer ruime 56 kilo. Een individueel record voor Hans en evenzo voor de 3e man in dit vak Piet Zevenbergen die met 49,9 kilo genoegen moest nemen. Een gesloopte weegploeg maar met de geboden hulp nog net te doen.