Opnieuw verbetering clubrecord aan Bernisse ….

Donderdag, 1 september 2022

Verslag 11e wedstrijd 2022: Bernisse, Zuidland.

Naar de Bernisse waar we eerder onder tropische omstandigheden nieuwe records hadden gevestigd maar hoe het deze zaterdag uit zou pakken was natuurlijk de vraag. Vooraf was na prima overleg met enkele aanwezige karpervissers de commissie in staat weer 2 mooie vakken uit te zetten met hierin wederom de nieuwe parcoursdelen van de Bernisse die eerder zo succesvol bleken.
Na de start bleek al snel dat er vergeleken met de vorige editie het toch een wat ander plaatje werd. Op locaties waar de vorige “match” goed vis werd gevangen was het dit keer een heel stuk minder.
De punt Simonshaven was vandaag niet de beste keuze hoewel Rens aan de binnenzijde een fraaie dag beleefde. Topper was vandaag Piet Barendregt die het nieuwe clubrecord van vorige keer nog eventjes wat scherper stelde en uitkwam op een massieve 70 kilo vis. Ongekend voor OG en reden voor Piet om onder de wedstrijd extra leefnetten aan te laten rukken. Het herstel van Piet zelf zal ook wel even in beslag nemen.
Vak restaurant was vandaag ook weer verrassend, het winnende kantnummer van de laatste 2 keer was dit keer goed voor een beetje kleine vis, gevangen voor de voeten want op afstand totaal geen teken van leven. Het nummer bij het hek, vooraf ingeschat als prima, liet ook de geheimen niet los en stelde wat teleur.

In vak A was er vakwinst voor Patrick Vroegh die niet veel moeite had zijn vis te vangen. Een nette 12 kilo plus was ruim voldoende voor vakwinst op 3. Jan Zevenbergen vissend als de buurman van Patrick, wist met een ruime 10 kilo op 4 in zijn spoor te blijven en scoorde een nette 2.

In vak B was het Piet Barendregt die vreselijk uithaalde met een gewicht van 70 kilo plus in een van de open grindgaten. De weegploeg hoopt wel dat dit geen gewoonte gaat worden, een fraaie dag die hem nog lang zal heugen. 2 punten voor Rens van Bijsterveld die zijn vis de eerste 2,5 uur moest vangen want daarna was het op. Wel voldoende tijd om een mooie 21 kilo te scoren.