Onverwacht droge dag aan het Voedingskanaal ….

Zondag, 18 september 2022

Verslag 12e wedstrijd 2022: Voedingskanaal, Spijkenisse.

Voor alweer de 12e dit seizoen naar het Voedingskanaal.
Door vakantie, ziekte en een onwillige elektrische installatie thuis een zeer bescheiden aantal van 7 man aan de start. Patrick deed voor jullie de inschrijving en ging weer naar huis op zoek naar de storing en kortsluiting. Klasse Pat, dank je wel voor je betrokkenheid.
De vangstverwachting was niet geweldig, tijdens het voorvissen was er op de feeder al niet veel te beleven en daarnaast was de weeromslag ook nog een ding. De plensbuien voorafgaand aan de wedstrijddag zullen ook geen goed hebben gedaan maar de weer goden waren ons wel zeer gunstig gezind op deze zaterdagmorgen. Geen druppel gezien … is ook weleens fijn.
De keuze viel ondanks de slechte berichten voor een deel toch op de feeder terwijl anderen deze alleen maar voor de show optuigden en vooraf al hadden bedacht een kort stokje onder de kant in te zetten. In beide vakken was het dus afhankelijk van de gemaakte keuze voornamelijk vissen op aantallen want de brasem bleek ook deze morgen een bijzonderheid.

In vak A was er vakwinst voor Theo Bakker die kort onder de kant ging voor veel aantallen maar ook een brasem op 5 meter uit de kant wist te vangen. Bijzonder en vast geen gebruikelijke werkwijze voor deze vis die we normaal met de feeder belagen maar deze liet zich kort voor de voeten foppen en telde als superbonusvis. Met 3.5 kilo een mooi gewicht voor een ochtendje koppen vangen. Een 2 was er voor Piet Barendrecht die ook de stok op 5 meter hanteerde en de weegschaal bij net geen 2 kilo kleine vis zag stoppen.

In vak B was het Hans van der Torre die de maatse voorn op afstand met de feeder ving en zo een mooi gewicht op kon bouwen. Tussendoor werd ook hij verrast met een brasem om zo met een zeer ruime 3.7 kilo het potje uit te halen. 2 punten voor Rens van Bijsterveld die naast Hans ook de feeder hanteerde en met alleen maar maatse voorn een totaalgewicht scoorde van 2.1 kilo.