Massieve brasems aan het Spui

Maandag, 3 oktober 2022

Verslag 13e wedstrijd 2022: Spui, Zuidland.

Aan het begin van de herfst dit jaar nog één naar het Spui voor de 13e wedstrijd van het seizoen 2022. De wedstrijdcommissie had twee vakken op het veld nabij de jachthaven uitgezet voor de 9 aanwezige deelnemers. Voor wat betreft het weer mochten we eigenlijk niet klagen, wel wat regen maar de flinke plensbuien van de afgelopen tijd zijn ons gelukkig bespaard gebleven.

De vis liet zich over het algemeen vandaag niet heel gemakkelijk verschalken op deze zaterdagmorgen, sommige deelnemers vingen snel hun vis maar vielen daarna stil andere deelnemers moesten lang wachten op een (eerste) aanbeet. Door de “schandalig” dikke brasems kon er met enkele vissen toch een redelijk gewicht gevangen worden. Als uitzondering hierop kon één deelnemers de vis beter aan de praat houden richting een nieuw PR.

In vak A was er vakwinst voor Piet Barendregt die op kantnummer 1 en 12.6 kilo het kopnummer goed benutte. Een 2 was er voor Theo Bakker die aan de binnenkant van het parcours net één vis te kort kwam maar met 11,8 kilo een nette twee scoorde.

In vak B was het Wim Langstraat die in het midden van het parcours op kantnummer 6 de vis goed aan de praat wist te houden en met bijna 47 kilo een topgewicht scoorde, uiteraard goed voor 1 punt. Buurman Hans van der Torre scoorde een 2 met 16.6 kilo.