Bernisse, deze keer snel vergeten

Woensdag, 12 oktober 2022

Verslag 14e wedstrijd 2022: Bernisse, Stompaerd

Vandaag naar de Bernisse, aan de locatie Stompaerd, met 9 deelnemers voor alweer de 14e wedstrijd van het seizoen 2022. De voorgaande sessies aan de Bernisse hebben recordgewichten opgeleverd, kort gezegd bleek dit vandaag helaas niet voortgezet te worden. In het (verre) verleden was deze periode nog wel eens goed voor mooie vangsten aan de Bernisse, maar het is soms ook een lastige periode gebleken om een visje te vangen. Helaas bleek dit laatste vandaag het geval, de vangstberichten vooraf waren al niet hoopgevend. Vol goede moed werd door de meeste deelnemers toch de feeder in stelling gebracht, maar we kunnen er heel kort over zijn omdat de dikke vis totaal niet mee wilde werken. De uitslag werd bepaald door het vangen van kleine vis met de vaste stok. We gaan ons opmaken voor het slot van dit seizoen met een serie wedstrijden aan het Voornse Kanaal.

In vak A was er vakwinst voor Wim Langstraat die 1 punt scoorde en met 930 gram het “topgewicht” van vandaag wist te vangen . Een 2 was er voor Rens van Bijsterveld met 190 gram.

In vak B waren de verschillen, bleek achteraf, erg klein. Patrick Vroegh wist een 1 te scoren met 878 gram, op slechts 4 gram afstand scoorde Piet Barendregt twee punten (874 gram).