Feeder kansloos en voorns vangen aan het Voornse kanaal.

Vrijdag, 28 oktober 2022

Verslag 15e wedstrijd 2022: Voornse Kanaal, steiger 1 – 30.

Vandaag welhaast traditioneel naar het Voornse kanaal. Al jaren de toplocatie om eens lekker achter de voorn aan te gaan in deze periode van het jaar. De commissie had er voor gekozen dit te organiseren op steiger 1 – 30 en dat bleek geen verkeerde keuze. Vanaf de start veel (korte) stokken met links en rechts nog een verwoede korvenslingeraar met een feederhengel. Dit laatste instrument bleek echter kansloos tegen de stok want de massaal aanwezige kleine vis zorgde er voor dat de brasem (die zijn er echt nog wel) totaal geen interesse toonde op deze zaterdagmorgen. Veel kleine vis dus op de stek voor de steiger maar deze vangen was een heel ander verhaal. Het was in sommige gevallen echt lastig ze aan de praat te krijgen en nog meer om dit zo te houden. Met een beetje inspanning en veel wisselen en uitproberen kwamen de meesten toch wel redelijk in de vis maar nu was het ook nog zaak juist die exemplaren te haken die extra gewicht opleveren. Veel roofblei en kleine winde werd afgewisseld met baars(jes) en kleine voorn met tussendoor wat grotere voorn. Hard werken dus om aan je gewicht te komen (en dan bedoel ik niet overgewicht want dat hebben we voldoende in huis). We waren dus lekker bezig en kort en actief je vis vangen is wat mij betreft een betere dagbesteding dan heel lang wachten op een enkele grote vis.

Vandaag ook nog een heel leuk bezoek! Ed Verbaas kwam langs wat als zeer positief is ervaren en Ed deelde natuurlijk direct weer zijn tips uit. We zien hem na een verder herstel weer zeer graag aansluiten bij de groep. Gelukkig heeft daar hij zelf ook veel zin in.

In vak A was er vakwinst voor Hans van der Torre die vissend op de kop (steiger 5) een fraaie hoeveelheid voorn wist af te leveren aan de weegploeg. Met nagenoeg 4 kilo een prima ochtend voor hem. Een 2 was er voor Patrick Vroegh die de weegschaal 2.6 kilo liet aanwijzen. Patrick nam met deze “twee” alvast een voorschot op zijn titel. Alleen rekenkundig nog in te halen door de nummer 2 maar dan moeten er echt wonderen gebeuren.

In vak B waren de verschillen, evenals vorige week, zeer klein. Piet Barendregt wint vissend op de staart (steiger 28 met een slaper op 26) het vak met 2.73 kg. Na het minimale verschil van de vorige keer viel het muntje nu wel goed voor Piet want hij werd op de voet gevolgd door Theo Bakker die met 2.72 kg een 2 scoorde.