Nieuwe lijstaanvoerder na 8e wedstrijd aan de Zomertuinen.

Maandag, 1 juli 2013

Met 20 man aanvankelijk Schiekampsingel op het programma. Door een explosieve toename van de aanwezige waterplanten moest er echter uitgeweken worden. Meneer Koos dirigeerde “zijn jongens” ruim op tijd naar de Zomertuinen maar niet iedereen had deze boodschap meegekregen (heren vissers : Lees uw mail!!) dus was het even wachten tot een ieder de juiste locatie had bereikt. Met 20 man blijft het eigenlijk wat aan de krappe kant aan de Zomertuinen maar het is niet anders. De volop aanwezige vis vergoedde veel zullen we maar zeggen.

In vak A was het opnieuw Andre de Bruin die een 1 wist te scoren. Met anderhalve kilo bleef hij de rest ruim voor. Door deze overwinning is Andre tevens de nieuwe lijstaanvoerder van de editie 2013. We zullen eens kijken of hij dit vol kan houden de laatste 2 ronden. Een 2e plaats was er in A voor Rien Boomsluiter die net geen kilo vis aan kon bieden maar vast wel tevreden zal zijn geweest met dit resultaat. Alle topgewichten werden hier weer gevangen op het korte kantje tegen de duivenvereniging aan. Het was daar, uit de wind, prima zitten (en vissen ) deze avond.

In vak B was het Theo Bakker die met anderhalve kilo klein spul al een leuke avond had maar de laatste 25 minuten toe sloeg en twee dikke brasems wist te haken en ook wist te landen. Uitkomend op, het door ons schrijfmeisje genoteerde, gewicht van bijna 5 kilo een mooie 1 voor de secretaris. Zijn buurman (hoe bedoelt u goed loten!) Ed Verbaas moest, net als Theo, zijn vis afwisselend kort en lang vangen en mocht met net iets meer dan anderhalve kilo een 2 noteren.

Zoals reeds aangegeven een nieuwe koploper in de tussenstand na 8 wedstrijden. Met nog 2 avonden te gaan zullen er bij zijn die nu al een schietgebedje doen om de juiste kantnummers te blijven pakken tijdens de laatste wedstrijden. Loten blijft een belangrijk onderdeel tenslotte maar hang er niet heel erg veel waarde aan. Met de Tour voor de deur ook al weer bijna het einde van “ons” Zomeravond klasje. Reeds op voorhand een woord van dank aan meneer Koos voor zijn nimmer aflatende inzet en enthousiasme en aan “het schrijfmeisje” voor haar wekelijkse bijdrage. Het is net een familiebedrijf maar mensen die zich belangeloos in blijven zetten voor een vereniging blijven natuurlijk heel hard nodig!

Volgende wedstrijd:
3 juli, Maaswijkvijver. De maand juli en de Maaswijkvijver zijn al jaren niet echt een gelukkig huwelijk. Het kan wel eens erg lastig worden hier allemaal goed aan de vis te komen.
Verzamelen zoals gebruikelijk om 17:30 uur.