Net geen 100 kilo aan het Spui.

Maandag, 1 juli 2013

Vis vangen en massieve vangstgewichten, daar zouden we voor gaan vandaag. Het was deze dag echter nog niet het Spui zoals we dat uit het verleden kennen. De beste periode moet ook hier natuurlijk not komen. Met 28 gloednieuwe kantnummers op de keien kon uw commissie mooi twee vakken uitzetten. Een deelnemers is vast een liefhebber van wandelen of heeft het uitzetten niet helemaal begrepen en zat pardoes eigenlijk in het verkeerde vak. We hebben het maar zo gelaten ….. Piet kan gebeuren, we zullen het je vergeven. Vooraf was er al weer druk getraind (voor wat dat waard is) en hierbij was er goed vis gevangen. Met de hele club aan de waterkant is natuurlijk weer een ander verhaal. Hele periodes geen aanbeten en op veel plaatsen was het vissen met hindernissen. Veel spontaan verdwenen onderlijnen of compleet verdwenen korf en onderlijn. De ruimschoots aanwezige mosselbanken deden hun werk naar behoren, voor de vissers zelf natuurlijk wel lastig. Wel weer goed voor de portemonnee van de hengelsportwinkelier natuurlijk!

In vak A was het Bert Otten die zijn naam van Spui visser waar wist te maken en met een mooie 13.5 kilo gevangen op 5 een 1 mocht noteren. Tot wanhoop van zijn buurman Jaap deed Theo het op kantnummer 1 ondanks het verspelen van veel vis en nog veel meer onderlijnen ook niet slecht en was dik tevreden met bijna 12 kilo en een 2. De gewichten zakten daarna vlot terug maar alle deelnemers hadden vis en dat is de laatste maanden wel eens anders geweest. Onder de gevangen vis super voorns, waarvan de vrouw van Frank beweerde nog nooit zulke grote voorn te hebben gezien. Enkele exemplaren haalden met gemak het respectabele gewicht van 1 kilo.

In vak B was het Giel van Buren die zijn kopnummer (28) geheel waar maakte. Na 3 uur vissen had hij nog niets maar de brasem viel lekker binnen en rap werkte Giel aan zijn gewicht. Met even 11 kilo was het ruim voldoende voor alweer een 1. Buurman Hans deed op 27 goede zaken door met even 6 kilo een 2 te noteren. Ook in dit vak allemaal vis waarbij opmerkelijk genoeg de twee laatste nummers de hoge klasseringen opleverden. Is in dit vak wel eens anders geweest!

Volgende wedstrijd:
10 juli 2013, Voedingskanaal, Spijkenisse.
Verzamelen onder de Hartelbrug (ook makkelijk wanneer het regent!!) zoals gebruikelijk om 06:30 uur. Uw commissie gaat nog een ei leggen over het uiteindelijk parcours maar de kans is heel erg groot dat er 2 vakken worden uitgezet tussen de jachthaven en de brug.

Tot dan!