Feeder wederom kansloos aan het Voornse kanaal.

Zondag, 6 november 2022

Verslag 16e wedstrijd 2022: Voornse Kanaal, Molshoek.

Zaterdagochtend 5 november stond weer het Voornse Kanaal op het programma. Deze keer locatie Molshoek om precies te zijn. Met de 8 aanwezige deelnemers kon de wedstrijdcommissie vandaag het parcours ruim uitzetten. In het verslag van de voorgaande wedstrijd stond beschreven dat de feeder kansloos bleek te zijn, kort samengevat was het vandaag niet anders. De (korte) vaste stok bleek het wapen om de vis te vangen. Er is voornamelijk kleine vis gevangen, het is de kunst om dan ook nog wat maatse voorn te vangen om wat extra gewicht te verzamelen.

De kampioen van jaargang 2022 is ook bekend, Patrick Vroegh kan niet meer ingehaald worden. Met nog twee zaterdagwedstrijden te gaan blijft de strijd om de andere podiumplaatsen spannend tot het laatste moment.

In vak A was er vakwinst voor Wim Langstraat, de vangst van bijna twee kilo was goed voor 1 punt. Een 2 was er voor Piet Barendregt, voor Piet stopte de weegschaal bij 1.3 kilo.

In vak B wist Hans van der Torre de voorns het beste aan de schubben te komen, zijn totale vangst van 2.6 kilo was goed voor de vak overwinning en het hoogste daggewicht. Zijn buurman Piet Zevenbergen wist een 2 te scoren met een gewicht van bijna 1 kilo. Piet ving voornamelijk kleine baars maar wist later toch een aantal mooie voorns te vangen.