Blauwbekken aan het Voornse kanaal.

Donderdag, 24 november 2022

Verslag 17e wedstrijd 2022: Voornse Kanaal, Molshoek.

Zaterdagochtend 19 november, rond de 2°C op de thermometer met daarbij ook nog een lekkere Oostenwind, het was dus blauwbekken en dan niet in de minste vorm. Er zijn leukere omstandigheden te bedenken om te vissen maar Ons Genoegen zou Ons Genoegen niet zijn als we gewoon vissen. Door enige afzeggingen een zeer bescheiden 7 man waarvan er twee zelfs wat later zijn begonnen maar ook dat mocht de pret niet drukken. Menig passant zal zich afgevraagd hebben of we wel helemaal goed bij ons hoofd zijn maar gelukkig is dat wel het geval.
Bij de start viel direct op dat het heel erg stroomde als gevolg van gemalen in werking. Door de forse regenval was dit kennelijk noodzakelijk en dit zou een stempel op de wedstrijd moeten drukken en dat deed het ook. Alleen niet iedereen maakte de juiste keuze en pakte toch gewoon de vaste stok. Normaal de methode op dit parcours in deze periode maar dit keer dus niet. De stok was zeker niet de juiste keuze want een oude Duitse les riep ooit dat wanneer het stroomt de feeder ingezet moet worden. Slecht twee man wisselden direct bij het begin en kregen hier de beloning voor. Door de stroming was er met de stok wel vis te vangen maar de juiste maat voorn liet het wat afweten en dus was het sprokkelen met kleine baars, kleine voorn en kleine roofblei. De podiumplaatsen van weer een seizoen OG komen langzaam een beetje in beeld maar ook op de laatste dag kan er nog wel wat veranderen. Dit hebben we meer gezien op de slotdag en maakt het alleen maar leuker. Op deze dag na afloop natuurlijk weer ons traditioneel samenzijn in restaurant Aquarius om in stijl weer een heel leuk wedstrijdseizoen onder het genot van een hapje en drankje weer de boeken in te praten.

In vak A was er vakwinst voor Piet Barendregt die met de korte stok goed toch goed uit de voeten kon en met een fraaie 2 kilo zijn vak winnend afsloot. Wim Langstraat bood 1.9 kilo aan welke weer vrijwel geheel met de feeder is gevangen. Een verschil van slechts 1 ons in een winderig en koud deel parcours.

In vak B was het gewichtsverschil iets groter. “Bijs” startte wat later door een zich verslapen chauffeur, overzag de situatie eens en pakte zijn feederhengel. Na afloop 4 dikke vissen in het net en bijna 8 kilo voor een dikke 1, beter kan het haast niet. Hans van der Torre viste zich op de kop zich naar 1,44 kilo aan splinters en tekende zo voor 2 punten.