Dave Arkenstein Snoekkampioen 2022

Zondag, 11 december 2022

Verslag snoek kampioenschap 2022.

Op zaterdag 12 November de eerste dag van het snoekkampioenschap Nissewaard 2022 stonden de deelnemers te trappelen bij het verzamelpunt De Zalmforel in Geervliet waar Marcel de eigenaar een bakje koffie had voor een ieder.

Na uitleg van de Roofviscommissie gingen de 15 deelnemers om 7.45 uur op pad om op deze stralende dag eens wat snoeken te kunnen scoren om een gooi te doen naar het Kampioenschap 2022.
Er zou gevist worden tot 13.00 uur en deelnemers hadden de tijd om zich uiterlijk te melden op het verzamelpunt om 13,30.
De vangsten waren deze dat niet echt geweldig met totaal 7 snoeken, maar er kom nog een 2e dag aan op 10 December en dan zou het zeker beter worden zo wat dieper de winter in .

Op 10 December de 2e wedstrijddag was het ijzig koud met mist en bewolking, dus uitstekend snoekweer het kon niet meer mis gaan.
Om 13.30 kwam net op tijd de laatste deelnemer zich melden en liet zijn vangst kaart verwerken door de wedstrijd commissie.
Daar we dachten dat op de eerste wedstrijd de vangsten slecht waren en het vandaag met uitstekend snoekweer uitgehaald kon worden werd het een teleurstelling van de eerste orde, er waren maar 5 snoeken gevangen deze dag, een dieptepunt in het bestaan van het kampioenschap.
Mooi om te vermelden, alle snoeken zijn gevangen in de singels en waterlopen van Spijkenisse.

De telling van het klassement had dus dan ook niet te veel tijd nodig en de top 3 was bekend.
Op nummer 3 stond K. Nagelkerke met een totaal van 2 snoeken en 104 cm.
Op nummer 2 stond M.Pronk met een totaal van 2 snoeken en 148 cm
De Snoek kampioen 2022 is D.Arkenstein met 4 snoeken en 272 cm

De Top 3 kregen een waardebon en de kampioen het Kampioensbord.
Verder kregen alle deelnemers Vers gerookte forellen mee naar huis en de jeugdvisser die het volgehouden had in het ijskoude weer een mooi setje kunstaas.

Vissers bedank voor jullie deelname want zonder jullie inbreng is er geen Kampioenschap op naar 2023 .