IJskoud slot van het seizoen.

Zondag, 11 december 2022

Verslag 18e wedstrijd Voornse kanaal, 3 december 2022.

Alweer het einde van het seizoen, deze editie was het met temperaturen van net boven het vriespunt een ijskoude slotdag van jaargang 2022. De visserij bleek ook erg taai te zijn, tijdens deze frisse ochtend bleek de vis namelijk niet echt mee te werken. Waar het op deze locatie (zeker in dit jaargetijde) vaak goed te doen is met de vaste stok bleek vandaag in veel gevallen de feeder de juiste keuze om nog wat vis bij elkaar te sprokkelen. Na afloop van de competitie was er traditiegetrouw weer een samenkomst in restaurant Aquarius alwaar we weer zeer gastvrij zijn ontvangen.

In vak A was het Piet Barendregt die op kantnummer 1 lekker de stok pakte en zijn kopnummer helemaal waar maakte met bijna 1,4 kilo en 1 punt. Een twee was voor Patrick Vroegh die de feeder inzette en 0,7 kilo wist te verschalken.

In vak B viste Wim Langstraat zich met de feederhengel naar vakwinst met 0,6 kilo. Twee punten waren er voor Hans van der Torre die de stok inzette en 0,4 kilo wist te vangen.

Het zit er weer op. Madenbakken in de vaatwasser😊 … alle andere materialen schoonmaken en opbergen voor het nieuwe seizoen. Dank aan alle deelnemers voor jullie aanwezigheid en een seizoen lang gezelligheid. Dank aan alle schrijfhulpen, supporters en andere hulptroepen.

Zomaar wat feiten, cijfers en opmerkelijke zaken ….

18 wedstrijddagen
1 deelnemer viste alle 18 (Rens)
167 deelnemers (9 gemiddeld)
820 kilo en 507 gram totaal vangstgewicht
4913 gram gemiddeld vangstgewicht

Kampioen …. Patrick Vroegh
2e Wim Langstraat
3e Piet Barendregt

Ons Genoegen trofee …. Wim Langstraat
Kiloknaller ….. Piet Barendregt
Rode lantaarn ….. Albert Kannegieter

Hoogste dagtotaal 201390 gram, Bernisse
Laagste dagtotaal 3197 gram, Bernisse
2 keer een nieuw verenigingsrecord in één seizoen (Piet Barendregt & Patrick)
70 kilo 790 gram is het huidige verenigingsrecord (Bernisse, Piet Barendregt)
Gelukkig hebben we inmiddels de beschikking over een extra driepoot…

We zien jullie graag terug op de Open dag op 11 maart 2023 in Dorpshuis Hekelingen en/of aan de waterkant voor de start van het nieuwe seizoen op 8 april 2023.