Stuivertje wisselen op ranglijst na 9e wedstrijd aan de Maaswijk

Dinsdag, 9 juli 2013

Met maar 16 man een select gezelschap aan de Maaswijk. Normaal is juli niet echt een top gebeuren aan de Maaswijk maar dit keer werd er toch redelijk vis gevangen.

Weer opvallend veel mooie maat voorn die we er jaren niet in deze aantallen hebben gevangen. Spanning ook wie dit jaar de titel gaat grijpen. Met de uitslag van vanavond reeds verwerkt is het gezelschap titelkandidaten rekenkundig gedaald naar slechts 3 man. Wordt de laatste avond bij Koos’clubhuis een spannend gebeuren, dat staat reeds vast. Na alweer de 9e avond is het Wim Langstraat die het stokje van Andre heeft overgenomen en weer aan de leiding gaat op het totaalgewicht. Met beide 9 punten knokken ze het maar uit volgende week! Gevaarlijke outsider is Pascal die met een 1 nog flink roet in het eten (of het voer!) van beide heren kan gooien en ook nog een kans maakt! We zullen het gaan zien ….. waar winnaars zijn hebben we natuurlijk ook wat minder gelukkige vissers die steevast onderaan de lijst bungelen. Het plezier dat ze ondanks hun lage klassering beleven aan het vissen in “ons” verenigingsverband (ook bekend onder de naam Koos’visclubje) is echter van hun gezichten af te scheppen en geeft aan dat het met de onderlinge verhoudingen wel snor zit. Alle respect voor deze volhouders!

In vak A was Wim langstraat die niet eens hoefde te loten voor zijn kantnummer, de nieuwe tactiek van Wim is eigenlijk simpel. Gewoon wachten tot alleen kantnummer 1 nog in de doos zit …. En niet eens zelf geloot! Het leverde hem bijna 2.5 kilo vis en een 1 op. 2 punten waren er voor Theo Bakker die op kantnummer 3 al een kilo moest toegeven maar met bijna 1.5 kilo wel tevreden mocht zijn.

In vak B was het Patrick Vroegh die alles en iedereen het nakijken gaf en met net gaan 1,5 kilo zijn 2e vakoverwinning op de Maaswijk boekte. We hebben na afloop ook direct gezien wat zijn geheim is… hij laat de hond van zijn vriendin gewoon tegen zijn leefnet plassen ….. We zullen dit de komende wedstrijden blijven volgen, wellicht levert het Pascal stof tot nadenken en zit ook hier handel in! Kunnen die sokken gelijk de deur uit Pas ……. 2 punten in het B vak voor de sokkenman Pascal dus die met 12 ons net wat te kort kwam op “Patje”.

Zoals reeds aangegeven een nieuwe koploper in de tussenstand na 9 wedstrijden. Met nog 1 avond voor de boeg wordt dat dus een wel heel spannend gebeuren!

Volgende (laatste) zomeravondwedstrijd:
10 juli, Kometenstraat. Soms grillig, soms heel gul met vis. En 3 man die allen graag de titel willen oppikken! Aan de vis en de man achter de hengel dus het laatste woord
Verzamelen zoals gebruikelijk om 17:30 uur.