Spannend tot einde, op laatste zomeravondwedstrijd.

Vrijdag, 12 juli 2013

Met 20 man een slot breien aan de Zomeravond 2013. Traditioneel de laatste weer nabij Koos’clubhuis aan de grillige Kometenstraat. Alweer het zoveelste jaar van dit gezellige gebeuren. Ik ben echt de tel een beetje kwijt maar het moet ergens rond de 20e editie of 21e editie zijn! Het aantal zeer trouwe deelnemers geeft aan dat we dit niet voor niets organiseren en dat het zeer gewaardeerd wordt. We blijven natuurlijk volhouden en ook voor volgend jaar staat hij weer op de agenda! De laatste avond, zoals vorige week reeds bericht, was spannend tot het einde want er kon nog 3 man winnen. Na de loting bleken de 3 kanshebbers bij elkaar in 1 vak te zitten dus was de opdracht aan de heren duidelijk; vakwinst of hoog eindigen en dan maar zien wat de “concurrentie”zou doen. Pascal leek het beste geloot te hebben maar was eigenlijk al blij er gewoon te zijn. Pijn in zijn knar bezorgde hem vooraf al de nodige kopzorgen (het was toch niet de wedstrijdspanning Pascal?). Wim en Andre hadden lastige nummers maar waren beide ook gebrand op een goed resultaat. Ze zoeken het maar lekker onderling uit in dat vak was de opinie. Alle anderen gingen er eens lekker voor zitten voor alweer de allerlaatste dit jaar. Wat gaat de tijd toch snel als je lol hebt!

In vak A was het grote vissen parade bij de eerste 2 man in het vak. Zowel Patrick op 1 als Peter op 2 hadden hun handen vol vanavond. Met beide 2 dikke vissen en een fraai gewicht van in de drie kilo bleven zij de rest zeer ruim voor. Dat Patrick bijna een uur aan het worstelen is geweest met een dikke vis en deze alsnog verspeelde mag niet onvermeld blijven. Na het verlies van deze gigavis presteerde Patrick het om opnieuw een dikke vis te verspelen en hing zijn vispet op onweer!! De later wel gevangen “dikke” vissen (1x zeelt en 1x brasem waarvan er zelfs nog 1 tussen de peilers van de brug vandaan gepeuterd moest worden) en de verdiende 2 punten maakten zijn avond toch nog een beetje goed. Buurman Peter Vrijenhoek deed niet voor Patrick onder maar verspeelde geen grote vis en landde “gewoon” beide zeelten alsof het zijn dagelijkse werk is. Het leverde hem een fraaie 1 op.

In vak B was het Pascal die aan zijn opdracht voldeed en met bijna 2 kilo het vak won (de Vrijenhoekjes sloegen dus toe vanavond) en net als “die ouwe” een 1 liet noteren. Wim Langstraat was vanavond onder het vissen niet aanspreekbaar en viste zich zeer geconcentreerd naar een 2e plaats met even 1600 gram aan voorn en stelde hiermee zijn zoveelste zomeravondtitel veilig. Ook hier ben ik de tel kwijt maar het komt hem zeer toe. Met een zeer laag puntentotaal (11) is zijn winst een gevolg van de jarenlange training en ervaring in het slootjesvissen, echt een prestatie die natuurlijk niet zo maar aan komt waaien. Heren jeugdvissers, doe je voordeel met Wim zijn kennis van zaken!!

Na afloop werd Koos nog even in het zonnetje gezet. Met een eigen standbeeld (voor naast zijn draaibank!!) glunderde “Zomeravondbaas Koos” van oor tot oor! Zijn emmer wondervoer zal hij samen met meneer Henk wel op gaan maken. Het zijn vanuit de vereniging maar kleine dingen maar deze zijn wel zeer zijn plaats voor Koos’ inzet voor “onze” zomeravondcompetitie.
Een woord van dank nog aan alle deelnemers voor hun deelname en een prettige vakantie!

Volgende zomeravondwedstrijd:
Het lijkt nu nog zo ver weg maar voordat we het weten is het weer zover!
Ergens medio mei zullen we weer starten met een serie van 10 wedstrijden waarbij niet de winst maar de gezelligheid voorop staat. We hopen jullie te zijner tijd weer allemaal in goede gezondheid aan te treffen aan de waterkant.

Tot dan!!