Nieuwe leider na moeilijke wedstrijd aan het Voedingskanaal.

Dinsdag, 16 juli 2013

Met 21 man aan het Voedingskanaal tussen de brug en de jachthaven was er ruimte voldoende om eens lekker ruim uit te zetten. Wel een beetje klauteren over de dijk maar de rust op dit deel kanaal vergoed veel. En op 40 meter van elkaar werd het communiceren met elkaar bleek ook niet mee te vallen. Rust aan het kanaal dus ….. en rustig was het ook bij de meeste vissers!! Vanaf het begin werd er hier en daar een voorn gevangen maar het liep niet echt storm. Door diverse deelnemers was er nog enthousiast een vaste stok uitgepakt maar dat leverde alleen een enkele grondel op. De feeder moest het dus doen deze keer. Op diverse lengtes werden de korven secuur geplaatst maar ook hier met een mager resultaat tot gevolg. Opvallend is te noemen dat vandaag, in tegenstelling tot een normale kanaalwedstrijd, het in het midden van het parcours was te doen. Of de bomen aan de overzijde hierin een rol spelen blijft natuurlijk de vraag. En met al die afschrijvers zegt het nog niet zo heel veel maar Chiel is weer lijstaanvoerder.

In vak A was het Edwin Zevenbergen die er met kop en schouders bovenuit stak. Met ruim 12 kilo brasem een mooie 1 voor “webbie” Edwin die desgevraagd aangaf niet eens wat bijzonders uitgehaald te hebben. De vis lag daar gewoon op Edwin te wachten, dat kan niet anders! 2 punten voor “El Torro” met 4,5 kilo. Hans was links en rechts al wezen buurten (en klagen) maar ving in het laatste uur toch nog maar even snel 3 dikke platten. Verder in dit vak wat mensen met 1 brasem of wat voorn en winde en dan hebben we het wel gehad!

In vak B was het Andre van Noort die naast wat witvis een fraaie karper wist te vangen en zo met bijna 6 kilo ruim zijn vakwinst veilig stelde. 2 punten voor Loek van Tiel die met het fraaie nummer 22 (en een kopplaats) vooraf al tevreden was. De even 3 kilo aan vis was ruim voldoende. Verder net asl in hert A vak veel mensen met 1 brasem en wat voorns. Ook niet echt een knaller deze ochtend. En als afsluiter voor deze keer, opnieuw allemaal vis!

Volgende wedstrijd:
27 juli, Spui te Zuidland. De beste periode aan het Spui en dat zullen we weten ook. Dat wordt weer grote mannenvissen. Voor iedereen die nog wat spierkracht tekort komt; Snel naar de sportschool! Verzamelen, zoals gebruikelijk aan het Spui, iets eerder dan de standaard 06:30 uur. Even rond 06:15 uur allemaal aanwezig zou mooi zijn.

Tot dan!