Magere start aan de Bernisse.

Zondag, 16 april 2023

Verslag 1e wedstrijd Bernisse

De opening van weer een seizoen wedstrijden vissen binnen Ons Genoegen was dit keer aan de Bernisse. Na de zeer veel goede vangstberichten de afgelopen jaren in deze periode een logische keuze maar zoals altijd is dit geen garantie. Met een wat uitgedund gezelschap met gelukkig ook een nieuw gezicht, welkom Pascal, en een oude vertrouwde weer terug, welkom terug John, was alles aanwezig voor een prima ochtend. Aan de berichten eerder deze week zou het niet liggen want die waren eigenlijk prima. Er werd al zeer redelijk vis gevangen dus dat kon niet fout gaan. Met twee vakken aan de zijde van Simonshaven moest het dan maar gebeuren. De commissieleden werden na het parkeren van hun auto ook nog eens vergast dor drie prachtige reeën die heel geïnteresseerd kwamen neuzen wat die mannen nu weer kwamen doen. Het vissen viel ondanks de perfecte omstandigheden echter niet mee. Alleen het A van tussen de geknotte wilgen met 4 man in vier grindgaten leverden vis op. Het B vak, direct vanaf de hoek op de graskant en normaal toch ook altijd wel goed voor een paar nette gewichten, was deze editie echter niet the place to be. Alle deelnemers hier deden erg hun best maar verder dan een halve lijner en 1 kapotte onderlijn (Piet!) kwamen ze niet. Lang wachten werd niet beloond en vier nullen was hier het eindresultaat, wel snel klaar met wegen daar.

In vak A was er vakwinst voor Hans van der Torre die op kantnummer 2 de korven naar 60 meter liet vliegen en goed was voor drie vissen en bijna 6 kilo. Naast deze fraaie exemplaren een geloste karper die net voor het schepnet van Hans de vaart nam. Twee punten waren er voor pantoffelman John de Neef die op kantnummer 1 veel korter viste (25 meter) en met 5,4 kg toch ook een prima morgen kende.

In vak B was het kommer en kwel. Behoudens eenden voor de voeten en wat loslopende honden achter ons amper een teken van leven en vier nullen. Alle heren werden op deze morgen met 5 punten beloond. Zoals we dan altijd roepen een afschrijvertje ….. het is niet te hopen dat dit een trend wordt.