Nat einde van lastige morgen aan het kanaal

Zondag, 30 april 2023

Verslag 2e wedstrijd Voornse kanaal, steigers “Cebeco” 11 t/m/ 30.

Voor de 2e wedstrijddag naar het Voornse kanaal. In deze periode als altijd zeer druk bezocht door vissers uit alle windstreken en dat was vandaag niet anders. De commissie had al bedacht het deel waar de hengeldruk nu massief is gewoon niet te selecteren en te kiezen voor de steigers 11 t/m 30. Door een aanwezige karpervisser opsteiger 14, die overigens kort na onze start vertrok, waren we genoodzaakt om niet om en om uit te zetten maar twee vakken naast elkaar op de steigers te maken met een kleine tussenruimte tussen A en B. Met de huidige hoeveelheid deelnemers zijn we flexibel en kunnen het zo oplossen. Verbazend vonden we wel de werkwijze van sommige groepjes vissers /clubs die met een bescheiden deelnemersaantal door hun uitzetwijze (om de drie steigers een deelnemer!) zo forse delen kanaal bezetten. Dat het hierdoor steeds lastiger wordt het kanaal netjes te verdelen spreekt voor zich maar zal door de Federatie wel goed gevolgd worden.
Het vissen was weer een dag van keuzes maken. Vooraf waren de berichten zeer wisselend voor wat betreft de vangsten als ook de gebruikte hengels en dit was vandaag niet anders. Terugkijkend en met de uitslag in handen kunnen we echter wel concluderen dat de feederhengel het vandaag moest doen, een ieder die de stok hanteerde schakelde zichzelf daarmee direct uit. Wel vissen genoeg aan de stok maar de brasem moest het doen vandaag alleen wilde dat weer niet op alle delen lukken. Met nog een nat einde van de wedstrijd als bonus toch voor de meesten een aardige ochtend .

In vak A was er vakwinst voor Theo Bakker die op kop (steiger 19) eerst vooral last had van lijners maar de juiste aanpak wist te vinden en met 12.500 kilo winnend af kon sluiten. Buurman, good old Ed Verbaas (heel fijn dat je weer bij bent Ed), viste zich met 10,6 kilo naar een nette twee.

In vak B was er winst voor Piet Zevenbergen die ondanks zijn eerdere prima trainingsvangsten met de stok toch op tijd deze verwisselde voor de feeder en alles en iedereen met 17,1 kilo het nakijken gaf en zich hiermee direct op de koppositie in het klassement nestelde. Hij werd ruim gevolgd door Hans van der Torre die op de staart 9 kilo scoorde.