De brasemfluisteraar van Abbenbroek slaat toe.

Zondag, 14 mei 2023

Verslag 3e wedstrijd Voornse kanaal, steigers “Cebeco” 11 t/m 30.

Voor alweer de 3e wedstrijddag opnieuw naar het Voornse kanaal. Nog immer zeer druk in deze periode dus opnieuw naar een deel met veel minder hengeldruk. Al tijdens het uitzetten was er volop activiteit van paaiende vis in de oeverzone. Lastig soms omdat de vis dan totaal niet geïnteresseerd lijkt in eten en vaak voor veel lijners zorgt. Het was aan de deelnemers om hier zelf een keuze te maken voor zowel het type hengel als ook de lengte waarop gevist ging worden. Na afloop bleek dit zelfs nog te wisselen gezien over de gehele lengte van het parcours. Dit keer ook geen karpervissers dus mooi om en om uit kunnen zetten zonder overlast voor omwonenden te veroorzaken. Alleen dit is de reden waarom we geen gebruik maken van steiger 1 t/m 10 al zal het qua overlast best wel meevallen maar het is wat het is.

Het vissen was dus weer keuzes maken. Vooraf waren er weinig tot geen berichten over dit deel kanaal dus was het zaak om gedurende het vissen de zaak te bekijken en in te spelen op de omstandigheden en vooral het aasgedrag van de vis en dat viel niet overal mee. Op veel plaatsen was het simpelweg schrapen daar waar anderen de vis wel aan de praat kregen en mooie gewichten konden scoren. En ach, dan duurt 5 uur soms wel erg lang maar gezien de omstandigheden was dit vandaag geen straf.

In vak A was er vakwinst voor Patrick Vroegh die tussenin op 3 de vis aan de praat kreeg en een zeer fraaie 21 kilo scoorde, de brasemfluisteraar van Abbenbroek pakte dus even uit. De vis was duidelijk goed aanwezig in dit deel maar je moet ze dan nog wel even vangen. Hans van der Torre viste zich op 2 met 8.6 kilo naar een tweetje.

In vak B was er winst voor Pascal Vrijenhoek die op de kop (10) achteraf bezien de juiste keuze maakte door de stok te pakken. Met een ruime 5 kilo wist Pascal zijn eerste zaterdagoverwinning te boeken en dat smaakt vast naar meer. Theo Bakker viste zich naast Pascal naar een 2 met even 2 kilo en deed dat weer met de feeder.