Het lange wachten en de gouden tip van Wim beloond.

Zaterdag, 27 mei 2023

Verslag 4e wedstrijd Brielse Meer, Noordoever.

Voor de 4e wedstrijddag en de 2e beker naar de Noordoever van het Brielse meer. In het verleden altijd goed voor veel vis in deze periode dus waarom na vele jaren niet hier weer eens naar toe. De omgeving is inmiddels wat aangepast, weinig herkenningspunten meer maar evengoed een puik stukje parcours alleen liet de vis het wel heel erg afweten vandaag. Waar zijn ze toch zal menigeen zich hebben afgevraagd want het was onder zeer goede omstandigheden lekker vissen maar 5 uur vissen duurt evengoed zeer lang als je totaal geen teken van leven ziet. De een wat verder weg vissend dan de ander werd massaal de feeder gehanteerd met hier en daar, bleek na afloop, een topsetje van de vaste stok …. De gouden tip van Wim Langstraat, altijd een topsetje meenemen, betaalde zich 100% uit. Voor velen van ons een geweldige nul, totaal geen aanbeet en dus heel snel vergeten daar waar anderen niet klaagden want als een verrassing wisten twee man een dikke brasem te landen en met slechts wat grondel was dat het wel voor vandaag. Het is wat het is zeggen we tegenwoordig maar leg het mij maar uit waarom die vis niet wil of waar ze wel zijn want ik weet het niet!

In vak A was er vakwinst voor Rens van Bijsterveld die half wedstrijd een geweldig dikke brasem wist te landen die hem 2.8 kilo op de schaal en de vakwinst opleverde. Een tweetje voor pantoffelman John de Neef met net iets meer dan 2 kilo die ondanks het goede weer koos voor winterlaarzen met geitenwollen sokken. We hebben geen informatie ontvangen hoe dat heeft geroken.

In vak B was er winst voor Jaap Boer die zich de gouden regel van Wim Langstraat herinnerde, een topsetje pakte en met twee grondels en een geschatte 10 gram vakwinnaar werd. Alle anderen in dit vak, en geloof me, die kunnen echt wel vissen, vingen net zo veel als op het slaapnummer …. helemaal niks! Was dus een erg lange zit …..